دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد؛

تولید و عرضه محلول کمپلکس جوانسازی مزوتراپی

تولید و عرضه محلول کمپلکس جوانسازی مزوتراپی
یک محصول دانش بنیان برای جوانسازی پوست، حاصل تلاش جمعی از متخصصان و پژوهشگران کشور رونمایی شد.
کد خبر : 936302

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا فیروز رییس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر مطالعه بالینی این محصول، گفت:  این محلول  تزریقی جهت جوانسازی پوست حاوی حدود چهل نوع ویتامین، آمینو اسید و املاح معدنی مفید و ضروری جهت سلامت سلول‌های  پوست است که چندی پیش توسط  پژوهشگران دانش بنیان در داخل کشور تولید و مورد تایید بالینی نیزقرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی سلول‌های فیبروبلاست پوست، تولید کلاژن، الاستین و ماتریکس بین سلولی پوست است، افزود: یکی از عوامل موثر در پیری پوست کاهش توانایی عملکرد این سلول‌ها است و کمپلکس جوانسازی لوکسیوا با فرمولاسیون  اختصاصی و مورد تایید، شرایط تغذیه‌ای خوبی برای رشد و نمو سلول‌های پوست فراهم میکند تا روند پیری این سلول‌ها به تاخیر بیفتد.

علیرضا فیروز، افزود: این محلول مغذی تزریقی با طول درمان تقریبی حدود دو ماه، چندی پیش مورد مطالعه بالینی قرار گرفت و از سازمان غذا و داروی ایران نیز تاییدیه دریافت کرده است.

وی گفت: طی چند مرحله متغییر‌های پوستی داوطلبان مطالعه بالینی را  بررسی کردیم و نتایج حاکی از تغییرات پوستی مثبت و تاثیرمشهود  این محصول جوانسازی پوست است.

مدیر مطالعه بالینی محلول جوانسازی، افزود: بهبود کیفیت پوست افراد، توسط پزشکان همکار در مطالعه بالینی نیز تایید شد همچنین با ارزیابی‌هایی که بوسیله دستگاه‌های مختلف در آزمایشگاه پوست مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام دادیم به نتایجی رسیدیم که حاکی از افزایش آب رسانی پوست، ترمیم و بازسازی سلول‌های سد دفاعی پوست جهت کاهش تبخیر آب میان بافتی و حفظ رطوبت، همچنین نرمی و لطافت آن بوده است.

 فیروز با بیان اینکه شواهد علمی نشان میدهد  تزریق این محلول باعث بهبود کیفیت پوست میشود، تصریح کرد: بهبود خاصیت کشسانی پوست نیز نکته مهم دیگر است که طی بررسی‌های سونوگرافی  پوست  مشخص شد میزان کلاژنی که توسط سلول‌های فیبروبلاست ساخته میشود  بهبود پیدا کرده  و باعث افزایش کیفیت پوست شده است.

رییس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در بررسی‌های بالینی نیز عوارضی مشاهده نشد، گفت: این محلول مخلوطی از مواد محرک برای رشد سلول‌های داربست پوست است و موجب افزایش رطوبت پوست، صاف و هموار شدن سطح پوست، بازسازی بهتر رشته‌های کلاژن و الاستین همچنین بهبود قدرت ارتجاعی پوست میشود.

فیروز گفت: شبیه این محصول در برخی کشور‌های دنیا وجود دارد ولی نمونه مشابهی با این تعداد و تنوع مواد تشکیل دهنده در میان محصولات تولید داخل وجود ندارد؛ خوشبختانه طی چند سال اخیر بخصوص بعد از افزایش حجم تحریم ها، فرصتی ایجاد شد تا تولید کنندگان ایرانی با جدیت بیشتری به سمت ساخت محصولات پوست، مو و زیبایی بروند و  بعد از بررسی مطالعاتی و مقایسه، مشخص شد تقریبا اکثر محصولات تولید داخل  با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است.

شایان ذکر است فرایند تحقیق و توسعه این محصول  بومی در شرکت دانش بنیان آترازیست آرای، سال ۱۴۰۱ شروع  و بررسی‌های بالینی آن نیز سال گذشته به سرپرستی دکتر علیرضا فیروز با موفقیت انجام گرفت و اکنون مراسم رو نمایی از این محصول  نیز با حضور جمعی از متخصصان و پزشکان  برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب