دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در کنگره بین‌المللی انجمن پریودنتولوژی مطرح شد؛

مردم به ایمپلنت‌های ارزان قیمت در فضای مجازی اعتماد نکنند/ بارداری موجب پوسیدگی نمی‌شود

مردم به ایمپلنت‌های ارزان قیمت در فضای مجازی اعتماد نکنند  بارداری موجب پوسیدگی نمی‌شود
متخصص بیماری‌های دهان و لثه گفت: کسانی که با مبالغ هفت تا ۱۰ میلیون تومان ایمپلنت انجام می‌دهند اصلا قابل اعتماد نیستند و توصیه می‌شود مردم حواسشان به افراد سود جو باشد.
کد خبر : 936298

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نسرین اصفهانی‌زاده استاد تمام بخش جراحی لثه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و سرپرست فلوشیپ دوره دندان و همچنین رئیس بیست و سومین کنگره بین‌المللی انجمن پریودنتولوژی ایران که از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ مهر ماه در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار می‌شود اظهار کرد: این کنگره به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی علمی در حوزه پریودنتلولوژی شناخته می‌شود. در این کنگره استادید داخلی و تعداد محدودی از اساتید خارجی حضور دارند. سخنرانی‌های متعددی در رابطه با مشکلات لثه، ایوپلنت‌ها به روش‌های جراحی پیشرفته ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از پوسیدگی، بیماری‌های لثه شایع‌ترین بیماری است که در همه جوامع به خصوص ایران است. اعداف اولیه همه پزشکان حفظ دندان است. متخصص لثه سعی بر برطرف کردن بیماری‌های دندان و لثه است و اولویت ما کشیدن دندان نیست.
وی تصریح کرد: ایمپلنت یک روش بسیار عالی برای کسانی است که دندان اصلی خودشان خراب شده و دیگر قابل استفاده نیست. ایمپلنت درمان مطمعنی است که بالای ۹۷ درصد موفقیت دارد؛ اما شرط ان این است که توسط افراد متخصص و درست گذاشته شود. بیماران برای ایمپلنت باید نزد متخصصین لثه و جراحان فک و صورت بروند که درس این رشته را خوانده‌اند. متاسفانه برخی دندان پزشکان عمومی که دوره‌های حرفه‌ای ایمپلنت را نگذرانده‌اند وارد این حرفه شده و در برخی موارد مشکل ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیماری‌های لثه و پریودنتال در جوامع مختلف شیوع فراوانی دارند و در انواع پیشرفته به طور مشخص با تحلیل استخوان و در نهایت با از دست رفتن دندان‌ها همراه می‌شود.

رئیس کنگره ادامه داد: تلاش برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته توسط ایمپلنت‌ها رویکرد جدیدی در رشته پریودنتولوژی ایجاد کرده است.

محمود قاسمی متخصص بیماری‌های دهان و لثه و مدیر گروه پریودنتیکس دانشگاه ازاد اسلامی تهران در ادامه این کنگره افزود: در ایمپلنت دندان نوع، جنس، روش انجام کار و کیفیت و ... تاثیر گذار است که موجب کاهش یا افزایش قیمت نیز می‌شود. کسانی که با مبالغ هفت تا ۱۰ میلیون تومان ایمپلنت انجام می‌دهند اصلا قابل اعتماد نیستند و توصیه می‌شود مردم حواسشان به افراد سود جو باشد.

گارانتی در ایمپلنت وجود ندارد 

وی با اشاره به این که برای گذاشتند یک دندان ایمپلنت حدود ۴تا ۵ ماه زمان نیاز است گفت: اگر قطعات استفاده شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشد موجب تخریب لثه می‌شود. نگه داری و بهداشت دهان و دندان نیز در ماندگاری دندان ایمپلنت شده بسیار مهم است؛ بنابراین می‌توان گفت موضوعی به نام گارانتی در بحث ایمپلنت اصلا حرفه‌ای نیست و وجود ندارد.

سعید سادات منصوری دبیر نمایشگاه کنگره در ادامه این همایش مطرح کرد: در این همایش بیش از ۸۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند.

بارداری موجب پوسیدگی دندان نمی‌شود

در ادامه کنگره فرنا سیار دبیر علمی کنگره گفت: این تصور که بارداری منجر به پوسیدگی دندان در زنان می‌شود باور اشتباهی است این درحالی است که رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. از سوی دیگر استفاده از خمیر دندان نیز تاثیر منفی در رشد و سلامت جنین ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب