دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1403 - 10:36
در همایش ملی ورزش و محیط زیست مطرح شد؛

هاشمی: فدراسیون‌ها باید مسئله محیط زیست را جدی بگیرند/ حناچی: باید قبول کنیم که مشکل داریم و برای حل آن تلاش کنیم

هاشمی: فدراسیون‌ها باید مسئله محیط زیست را جدی بگیرند  حناچی: باید قبول کنیم که مشکل داریم و برای حل آن تلاش کنیم
دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: هر ۵۴ فدراسیون و ۳۱ استان ما باید مسئله محیط زیست را جدی بگیرند و به آن اهمیت بدهند.
کد خبر : 936228

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، دومین همایش ملی ورزش و محیط زیست، صبح امروز بیست و پنجم مهرماه با حضور سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای نشست، الهی دبیر علمی همایش توضیح داد: اولین همایش در سال ۱۳۹۷ برگزار شد اما به دلیل آمدن بیماری کرونا و تغییرات دولت ها، دیگر نتوانستیم به صورت مستمر به این همایش ها ادامه دهیم. باید تأکید کنم که اهمیت محیط زیست به جان و دل است و همگی باید با یکدیگر تلاش کنیم تا محیط زیست خوبی داشته باشیم.

سید مناف هاشمی در باره ضمن خیر مقدم به دانشجویان و استادان حاضر در همایش گفت: وظیفه خود می دانم کمیسیون از محیط زیست تقدیر کنم. اینجا استادان باید  صحبت کنند و نکات علمی را بگویند تا به موضوع محیط زیست و ورزش کمک کنند. حمایت خود را از این همایش ملی ورزش و محیط زیست اعلام می کنم. برای استمرار اینگونه همایش ها مانند صلح و ورزش باید ارزیابی و حمایت کنیم و اهدافی را که منشور المپیک دارد پیگیری کنیم. افراد کمیسیون محیط زیست اقدامات عملی بسیار خوبی دارند اما باید قبول کنیم هنوز کفایت نمی کند و در جایگاه مطلوب قرار نداریم.

وی افزود: دلیل این همایش فرهنگ‌سازی است. در دنیا سالانه همایش های بزرگی داریم ما نیز باید تعداد همایش های اینچنینی را افزایش دهیم. با توجه به فرموده های مقام معظم رهبری، المپین های الگو هستند. این الگو ها می‌توانند جوانانی را که دنبال کننده آنها هستند را به راه درست و خوب هدایت کنند و اگر نتواند به راه درستی هدایت کنند، قطعا منحرف خواهند شد و دیگر الگوی خوبی برای جوانان ما نخواهند بود. این همایش ها نقش مهمی در فرهنگ سازی ایفا می کند. 

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون های ما باید مسئله محیط زیست را جدی بگیرند. با اجبار و زور نمی توان افراد متوجه اهمیت محیط زیست کنیم. از خود رضایت نداریم اما خوشحال هستیم که کمیسیون محیط زیست شروع به فعالیتی درست کرده است. برخی کشورها در حوزه تبلیغات خیلی موفق هستند. ما نیز  باید بتوانیم به کمک رسانه نواقص را رفع کنیم. یک فیلم کوتاه دانشجویی می تواند یک جامعه را تحت تأثیر قرار دهد. 

به گزارش آنا، در ادامه، پیروز حناچی شهردار اسبق استان تهران در خصوص اهمیت محیط زیست گفت: موضوع توجه به محیط زیست محدود به مسئولین نمی شود. در شهریور سال ۹۶ از مردم استان تهران نظر سنجی شد مبنی بر اینکه بیشترین مشکلات استان تهران چه مواردی است. مهم ترین ها آلودگی و ترافیک این استان بود. با توجه به نگاه مردم به اصلی ترین مسائل، مسئولین باید به آن حساسیت نشان دهند. زندگی در شهر آسیب های خود را دارد. مانند کم تحرکی که در بانوان حاد تر است.

وی توضیح داد: کنترل آلاینده ها هدف اصلی است چراکه نمی توان کاملا از بین ببریم. پکن درسال های گذشته جزو آلوده ترینها بوده است اما توانست این مشکل را رفع کند و امروزه سازمان ملل آن را یک پدیده خاص معرفی می کند. یکی از راه حل ها، برقی شدن تمام اتوبوس ها و عدم استفاده از موتور های بنزینی بود. حتی شرکت فولاد نیز تعطیل شد. لندن در سال ۱۹۵۲ مانند آبان ماه سال های اخیر ماه بوده است اما آنها برنامه ریزی را شروع کردند و توانستند کنترل کنند. این مشکل غیر قابل حل نیست تنها باید قبول کنیم مشکل داریم و در تلاش برای کنترل آن باشیم.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: نمی توان شعار سلامتی داد و در پیست دوچرخه سواری موتور ببینیم. توسعه فضای سبز استفاده کمتر از خودروهای سواری و توسعه حمل و نقل عمومی از مواردی است که می توان به کنترل آلاینده ها کمک کند. امیدوار هستیم شاخص هوای مناسب را داشته باشیم‌. ما شهر منحصر به فردی داریم و باتوجه به طبیعت این شهر باید قدردان این نعمت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب