دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1403 - 08:51
حجت‌الاسلام مسلمی‌زاده:

غربی‌ها متوجه شده‌اند به سلامت معنوی نیاز دارند

غربی‌ها متوجه شده‌اند به سلامت معنوی نیاز دارند
امام‌ جمعه سیرجان تأکید کرد: غربی‌ها متوجه شده‌اند که به سلامت معنوی و زندگی معنادار نیاز دارند.
کد خبر : 936227

به گزارش خبرنگار آنا، اجلاس نماز با موضوع «نسل نو و رسالت ما» با حضور مدیران استان کرمان و شهرستان سیرجان در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.

امام‌ جمعه سیرجان در این اجلاس با اشاره به این روایت امام محمدباقر علیه‌السلام که «نماز ستون دین است»، اظهار کرد: نماز نقطه اتصال انسان به خداوند است و محور معنویت برای بشریت محسوب می‌شود.

غربی‌ها متوجه شده‌اند به سلامت معنوی نیاز دارند

حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده با اشاره به اهمیت فرهنگ نماز در جامعه گفت: با توجه به شرایط کنونی بشریت این سازمان، سلامت معنوی را نیز به ابعاد سلامت افزوده است.

وی افزود: دنیای غرب، دنیای فردگرایی منفعت‌طلبی، لذت‌جویی و مادیات است، بنابراین آرامش را از انسان‌ها سلب کرده و آنها را در ملالت و افسردگی فرو برده و غربی‌ها متوجه شده‌اند که به سلامت معنوی و زندگی معنادار نیاز دارند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان هم بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط خوبی با ستاد اقامه نماز دارد و توافقنامه و برنامه‌های مربوط به نماز را به‌خوبی اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور با اشاره به آیه «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ» بیان کرد: دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید در اداره مبلغ امر نماز و به تعبیری اقامه‌کننده و دعوت‌کننده به نماز باشند.

غربی‌ها متوجه شده‌اند به سلامت معنوی نیاز دارند

در پایان این‌ مراسم که با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه بود، با اعطای لوح و هدایا از فعالان عرصه نماز در شهرستان سیرجان تجلیل شد.

قبل از اجلاس شهرستانی نماز، جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار و درباره فرهنگ مهدویت و اقامه نماز اول وقت در ادارات و مدارس در دانشگاه‌ها بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب