دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیام خسروپناه به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان؛

نهاد خانواده باید با نظام آموزشی کشور در تعامل و همکاری نزدیک باشد

نهاد خانواده باید با نظام آموزشی کشور در تعامل و همکاری نزدیک باشد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت ۲۴ مهر روز پیوند اولیا و مربیان و آغاز هفته پیوند طی پیامی از دست اندرکاران و فعالان این حوزه تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر : 936100

به گزارش خبرگزاری آنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان پیامی منتشر کرد. متن پیام به شرح ذیل می‌باشد:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

“اگر ما بتوانیم خانه و مدرسه را از نظر تعلیم و تربیت به یکدیگر متصل کنیم، پیوندی مبارک انجام داده‌ایم. ” 
مقام معظم رهبری*

*روز پیوند اولیاء و مربیان* فرصتی مغتنم برای گرامی‌داشت تلاش‌های مستمر این نهاد مهم در تقویت پیوند میان خانه و مدرسه است. این دو نهاد، نقش کلیدی در تربیت نسل جدید ایفا می‌کنند و به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام تربیتی کشور، مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

نهاد خانواده به عنوان نخستین پایگاه تربیت، باید با نظام آموزشی کشور در تعامل و همکاری نزدیک باشد. هم‌افزایی اولیاء و مربیان مدارس، زمینه‌ساز اجرای اصول تربیت چندساحتی و تحقق تربیت تمام‌نگر است که در اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به آن تأکید شده است.

این پیوند میان خانه و مدرسه فرصت‌های فراوانی را فراهم می‌کند، از جمله ایجاد محیطی مثبت و حمایتی برای رشد عاطفی و اخلاقی دانش‌آموزان، ارتقای پیشرفت تحصیلی و پرورش شهروندانی آگاه و مسئول که می‌توانند به خوبی در جامعه ایفای نقش کنند.

در این راستا، ضرورت دارد دست‌اندرکاران این حوزه برای رفع موانع و مشکلات این تعامل برنامه‌ریزی کرده و اقداماتی مؤثر انجام دهند. همکاری و هم‌افزایی میان اولیا و مربیان می‌تواند به تحقق اهداف تربیتی و فرهنگی جامعه کمک شایانی کند.

با امید به اینکه با همفکری و تعامل نزدیک میان خانواده و مدرسه، شاهد تربیت نسلی آگاه، متعهد و پیشرو باشیم که بتوانند آینده روشن کشور را رقم بزنند.

ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند تمامی تلاش‌های صورت گرفته، امید است با تعامل و همفکری بیشتر، شاهد تحقق اهداف متعالی تربیتی، فرهنگی و اخلاقی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب