دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشجویان پیام نور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند

دانشجویان پیام نور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: طبق توافقات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی دانشجویان دانشگاه پیام نور تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت.
کد خبر : 936088

به گزارش خبرگزاری آنا، مهدی محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: طبق توافقات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی دانشجویان دانشگاه پیام نور تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت.

محمدی خاطر نشان کرد: بیمه تامین اجتماعی دانشجویی فرصتی است برای دانشجویان که علاوه بر استفاده از خدمات درمانی، به سابقه بیمه‌ای خود، از هم اکنون بیفزایند. این بیمه تنها به دانشجویان در حال تحصیل تعلق می‌گیرد و امکان خرید آن برای دانشجویانی که تحصیل خود را تمام کرده اند، وجود ندارد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی ادامه داد: فرصتی عالی برای دانشجویان فراهم شد تا علاوه بر بهره مندی از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی، سال‌های تحصیل خود را در سقف بیمه قرار دهند و از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

وی در مورد انواع بیمه‌های دانشجویی بیان کرد: این بیمه شامل سه نوع پرداخت حق بیمه می‌شود: طرح ۱۴ درصد (پایین‌ترین نرخ بیمه دانشجویی است که ۱۲ درصد را فرد بیمه شده یعنی دانشجو و ۲ درصد را دولت پرداخت می‌کند. این بیمه شامل حمایت‌های بازنشستگی و فوت می‌شود). طرح ۱۶ درصد (۱۴ درصد را فرد بیمه شده و ۲ درصد را دولت پرداخت خواهد کرد شامل حمایت قبل و بعد از فوت و بازنشستگی است). طرح ۲۰ درصد (۱۸ درصد را فرد بیمه شده و ۲ درصد را دولت می‌پردازد شامل حمایت‌های بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی می‌شود).

محمدی در خصوص مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی تصریح کرد: با پرداخت هزینه بیمه می‌توانید از شرایط و تعهدات قانونی مانند بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت بهره‌مند شوید، دانشجویانی که مادر و پدر سالخورده و بالای ۶۰ سال دارند، می‌توانند پدر و مادر خود را تحت پوشش این بیمه دانشجویی قرار دهند، همچنین دانشجویانی که تحت پوشش بیمه سرپرست خانواده هستند، دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی نخواهند داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی افزود: جهت ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی؛ ابتدا وارد سایت es.tamin.ir شوید، گزینه بیمه‌شدگان را انتخاب کنید، از بخش بیمه شدگان، بیمه دانشجویی را انتخاب کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب