دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۸۳ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصاد بازگشتند

۸۳ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصاد بازگشتند
معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالا استرداد و منهدم شد اما در سال‌ جاری ۸۳ درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشت.
کد خبر : 936085

از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، «سعید غلامی باغی» در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و اجرایی این سازمان اظهار داشت: در یک روز از فرسودگی یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالا جلوگیری شد و به چرخه مصرف باز گردانده شد.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ۴۸ برابر میانگین سه سال گذشته کالا به فروش رفته است، افزود: در شش ماهه امسال نیز فرایند‌ها و نرخ‌ها مثبت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالا‌ها استرداد و منهدم شد، اما در سال جاری ۸۳ درصد کالا‌ها به چرخه اقتصاد بازگشته است و پویایی و حرکت را به وضوح می‌توان مشاهده و لمس کرد.

غلامی باغی گفت: تمرکز فروش کالای سازمان در پنج استان متمرکز شده و با توجه به تمرکز تجارت خارجی در چند نقطه کشور طبیعی است.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ۸۵ درصد واردات از پنج استان کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به همین دلیل تعیین تکلیف و فروش سازمان به همین گونه است.

وی اظهار کرد: در حالی که در گذشته سالانه ۱۱ مورد مزایده برگزار می‌شد، اما اکنون بالای ۴۰ مزایده برگزار می‌شود.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه با روش‌های نوین ۱۱ مرحله حراج حضوری را به ۸۰۰ مرحله حراج نوین و الکترونیکی تبدیل کردیم، تصریح کرد: بیش از ۸۵ هزار نفر در این حراج‌ها مشارکت کردند در حالیکه در گذشته این رقم حداکثر ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر بود و استان قم و تهران سرآمد برگزاری حراج بودند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد فروش سازمان به صورت الکترونیکی است، افزود: سه درصد باقیمانده مربوط به کالا‌های سریع‌الفساد و سریع الاشتعال و کالا‌هایی است که به نهاد‌های حمایتی مرتبط است و یا ممنوعیت فروش دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اموال تملیکی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب