دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

قادر آشنا؛ گزینه جدی برای «شورای فرهنگ عمومی»

قادر آشنا؛ گزینه جدی برای «شورای فرهنگ عمومی»
برخی گمانه‌زنی‌ها در محافل غیررسمی حاکی از احتمال انتصاب معاون فعلی توسعه و فناوری سازمان سینمایی به دبیری شورای عالی فرهنگ عمومی است.
کد خبر : 936074

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، شنبه این هفته (بیست ویکم مهرماه) و یک روز پس از برگزاری آئین اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «رائد فریدزاده» به عنوان رئیس سازمان سینمایی جایگزین محمد خزاعی شد. به این ترتیب سکاندار یکی از مهم‌ترین معاونت‌های سید عباس صالحی مشخص شد.

این روز‌ها نیز گمانه‌زنی‌های متفاوتی برای معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه از جمله معاونت فرهنگی معاونت هنری سازمان کتابخانه ملی و... رقم می‌خورد. در این میان، شورای فرهنگ عمومی نیز از جمله زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ است که دبیر آن توسط وزیر صورت می‌گیرد.

در دولت سیزدهم سید مجید امامی این سمت را تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در اختیار داشت و در ادامه نیز عاطفه خادمی با حکم محمد مهدی اسماعیلی به عنوان دبیر این شورا کار خود را آغاز کرد که البته با توجه به واقعه شهادت آیت‌الله رئیسی و تغییر دولت، فعالیت او در این جایگاه دیری نپایید و به نظر می‌رسد به زودی شاهد معرفی دبیر جدید این شورا باشیم.

قادر آشنا؛ گزینه محتمل برای دبیری شورای فرهنگ عمومی

در روز‌های اخیر شنیده‌های خبرنگار آنا حکایت از انتخاب «قادر آشنا» به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی دارد. آشنا که بیشتر به واسطه مدیریت مرکز هنر‌های نمایشی برای اهالی فرهنگ و هنر شناخته می‌شود، متولد سال ۱۳۴۴ در کهگیلویه و بویر احمد است. او در ۱۷ سالگی و در جریان حضور در جنگ تحمیلی به اسارت نیرو‌های بعثی عراق درآمد و پس از هفت سال و ۹ماه تحمل اسارت در مرداد ماه ۱۳۶۹ به وطن بازگشت.

او در ادامه و پس از ادامه تحصیل در سمت‌های گوناگونی همچون مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز، مدیر کل ارتباطات وهماهنگی وزارت ارشاد، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران رئیس مرکز هنر‌های نمایشی کشور، قائم مقام ومعاون اجرایی مرکز آموزش عالی فرهنگ وهنر وزارت فرهنگ و چند مسئولیت ملی دیگر فعالیت خود در حوزه مدیریت فرهنگی را ادامه داد.

آشنا دارای دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و در حال حاضر به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی فعالیت می‌کند؛ سازمانی که علاوه بر برگزاری سالانه جایزه پژوهش سینمای ایران رویداد‌هایی همچون جشنواره آموزشگاه‌های سینمایی و جشن مهر سینمایی ایران را نیز برگزار کرده است.

حالا باید منتظر ماند و دید گمانه‌زنی‌ها تا چه اندازه درست است و آشنا در ادامه حضور در مناصب مدیریتی در حوزه فرهنگ به دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز خواهد رسید یا این که جانشین خادمی از نهاد و سازمان دیگری از راه می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب