دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1403 - 16:11

ارائه 3 نظریه برای تقریب ادیان توحیدی

ارائه 3 نظریه برای تقریب ادیان توحیدی
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: امکان تقریب ادیان غیرتوحیدی با ادیان توحیدی وجود ندارد،؛ اما سه نظریه برای امکان یا عدم امکان تقریب ادیان توحیدی رایج است.
کد خبر : 936033

به گزارش خبرنگار آنا، احمد جعفری عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در کرسی آزاداندیشی با عنوان «آیا تقریب ادیان امکان‌پذیر است؟» که در این واحد دانشگاهی برگزار شد با تأکید بر عدم امکان تقریب ادیان غیرتوحیدی با ادیان توحیدی با اشاره به سه نظریه رایج در این مورد اظهار کرد: امکان تقریب ادیان غیرتوحیدی با ادیان توحیدی وجود ندارد، ولی سه نظریه برای امکان یا عدم امکان تقریب ادیان توحیدی رایج است.

وی به چالش‌های پیش روی امکان تقریب ادیان توحیدی پرداخت و با بیان چالش‌های درون دینی و برون دینی افزود: با تأکید بر مشترکات ادیان توحیدی به‌ویژه ادیان ابراهیمی می‌توان بر محور‌های سه‌گانه توحید، فطرت و هدایت به تقریب رسید؛ اما مطابق سیره اهل‌بیت (ع) این تقریب به شرطی درست است که موجب ترویج فرهنگ اسلامی شود.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با مبنا قراردادن سنت نبوی و سیره اهل‌بیت(ع) در تقریب ادیان توحیدی با تشریح پنج شاخص کلی از سیره حضرات معصومین به ذکر داستان‌هایی از اهل‌بیت (ع) در این راستا پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب