دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برج آزادی میزبان نخستین رویداد هنر خوشنویسی بانوان ایران شد

برج آزادی میزبان نخستین رویداد هنر خوشنویسی بانوان ایران شد
برج آزادی میزبان اولین و بزرگترین رویداد هنر خوشنویسی بانوان ایران زمین همزمان با هفته بزرگداشت حافظ می‌شود.
کد خبر : 936017

به گزارش خبرگزاری آنا، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با همکاری گروه هنری بانوان «نقش آفتاب» به مناسبت بزرگداشت شاعر گرانمایه، حضرت حافظ و هفته خوشنویسی نمایشگاه خوشنویسی، نکارگری، نقاشی و عکاسی در تالار اقوام و کافه گالری برگزار می‌کند.

این اولین نمایشگاه هنر‌های تجسمی بانوان استان تهران است که با عنوان «کلک مستوران» با هدف معرفی بانوی ایرانی و اهمیت و یکدلی بانوان ایران زمین در عرصه فرهنگ و هنر در رشته‌های زیر برگزار می‌شود: خوشنویسی (نستعلیق و شکسته نستعلیق)، نقاشی (همه تکنیک ها)، تذهیب، نگارگری، نقاشیخط و عکاسی

در این رویداد موضوعات رشته خوشنویسی: اشعار حافظ، نقاشی و عکاسی: بنا‌های تاریخی و ایرانی و المان‌های ایرانی باستانی و ایرانی آیینی می‌باشد.
🔹 استادان برجسته و نفرات اول خوشنویسی سرزمین ایران بانوان از جمله الهه خاتمی، سیده صغری حسینی، ازهارشرکاء و همچنین اساتیدی چون: محمدحیدری، احمدفلسفی، سیامک شیری و … در این رویداد حضور دارند.

 در این نمایشگاه آثار فاخر ۱۱۰ نفر از بانوان هنرمند و برجسته استان تهران به نمایش در خواهد آمد.

همچنین در روز افتتاحیه از کتاب «نقش قلم» نوشته عاطفه نوشاوند در خصوص آشنایی با نکارش حروف، اتصالات و توضیحات جامع از متن نویسی، تمرین و نشست بهتر خودکار روی کاغذ رونمایی می‌شود.

افتتاحیه نمایشگاه جمعه ۲۷ مهرماه ساعت ۱۶ تا ۱۹ است.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۹ مهر تا ۳ آبان ماه به جز شنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب