دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۶۲ هزار و ۶۰۰ هنرمند به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند

۶۲ هزار و ۶۰۰ هنرمند به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند
۶۲ هزار و ۶۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور برای برخورداری از خدمات بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.
کد خبر : 935972

به گزارش خبرگزاری آنا، صندوق اعتباری هنر، طی سال‌های اخیر با اتخاذ تدابیر ویژه و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در نهایت سرعت و سهولت، نسبت به ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشوراقدام نموده است.

براساس بررسی‌های بعمل آمده، خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر، یکی از مهمترین سیاست‌های اجرایی دولت در بخش فرهنگ و هنر بوده است که رضایت فعالان این حوزه را نیز کسب کرده است.

در حال حاضر از تعداد کل معرفی شدگان به سازمان تأمین اجتماعی، بیشترین فراوانی به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی ونمایشی مربوط می‌شود. همچنین بالاترین تعداد بیمه شدگان به استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی تعلق دارد.

در حال حاضر قریب به ۲۵ هزار نفر از بانوان (۳۹/۸ درصد) از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار هستند.

بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی اعضای بیمه شده توسط صندوق پرداخت می‌شود و به عبارتی دیگر صندوق ماهیانه ۷۲۹ هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان یارانه در سال ۱۴۰۳ پرداخت می‌کند؛ که این مبلغ در سال ۱۴۰۲ رقم ۵۴۰ هزار تومان بوده که افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل شاهد هستیم.

براساس آخرین آمار دریافت شده از سازمان تأمین اجتماعی (تا فروردین ۱۴۰۳) ۲ هزارو ۳۶۵ نفر از بیمه پردازان بر اساس سنوات پرداختی، به درجه بازنشستگی نائل آمده اند که بیشترین تعداد بازنشستگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، سینمایی و تجسمی مربوط می‌شود. از این تعداد ۸۱/۹ درصد را مردان و ۱۸/۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

بالاترین تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی صندوق هنر نیز مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان است.

پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تأمین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب