دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فارغ التحصیلان کدامیک از دانشگاه‌های آمریکا بالاترین درآمد را دارند؟

فارغ التحصیلان کدامیک از دانشگاه‌های آمریکا بالاترین درآمد را دارند؟
براساس گزارشی جدید، فارغ‌التحصیلان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) بالاترین درآمد سالانه را در بین فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ایالات متحده کسب می‌کنند.
کد خبر : 935967

به گزارش خبرگزاری آنا، بر اساس نتایج گزارشی جدید فارغ التحصیلان موسسه فناوری ماساچوست بیشترین درامد را نسبت به دیگر فارغ التحصیلان دارند. این گزارش که حقوق فارغ‌التحصیلان بیش از ۲۴۰۰ مؤسسه آموزشی را بررسی کرده، نشان می‌دهد که برنامه‌های قوی در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) نقشی اساسی در افزایش درآمد فارغ‌التحصیلان دارد. در حالی که دانشگاه هاروارد در انتهای این لیست ۱۰ نفره قرار دارد، تفاوت درآمد‌ها به ویژه در سال‌های ابتدایی و پس از یک دهه تجربه شغلی، قابل توجه است.

فارغ‌التحصیلان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری به طور متوسط سالانه ۱۹۶،۹۰۰ دلار درآمد دارند و کسانی که کمتر از پنج سال سابقه کار دارند، به طور میانگین ۱۱۰،۲۰۰ دلار دریافت می‌کنند، که این رقم درآمد از درآمد فارغ التحصیلان هر دانشگاه دیگری در ایالات متحده بالاتر است.

داده‌های مذکور توسط گزارش سالانه «گزارش حقوق دانشگاه‌ها» از شرکت Payscale که دانشگاه‌ها و کالج‌های ایالات متحده را بر اساس درآمد متوسط فارغ‌التحصیلان رتبه‌بندی می‌کند، منتشر شده است. در گزارش امسال تاریخچه تحصیلی و شغلی ۳.۱ میلیون فارغ‌التحصیل از ۲،۴۰۰ مؤسسه آموزشی بررسی شده است.

از بین ۱۰ دانشگاه برتر، دانشگاه هاروارد با فارغ‌التحصیلانی که در اوایل دوران کاری خود ۹۵،۶۰۰ دلار و پس از ۱۰ سال ۱۷۷،۴۰۰ دلار در سال درآمد دارند، در رتبه آخر قرار دارد.

 در مقایسه، درآمد متوسط فارغ‌التحصیلان ۲۵ تا ۳۴ ساله در سال ۲۰۲۳ برای زنان ۶۵هزار دلار و برای مردان ۷۷هزار دلار بوده است،

بسیاری از دانشگاه‌های برتر، برنامه‌های قوی در رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) دارند. طبق گزارش CBS News، فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها معمولاً پس از فارغ‌التحصیلی درآمد بیشتری نسبت به افرادی که در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند، دارند.

کالج هاروی ماد با ۷۴ درصد اعطای مدرک در رشته‌های STEM در صدر ۱۰ دانشگاه برتر قرار دارد، پس از آن مؤسسه فناوری ماساچوست با ۶۶ درصد، آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده با ۵۴ درصد و دانشگاه پرینستون با ۵۳ درصد قرار دارند. شهریه‌های این دانشگاه‌ها بین ۵۷ تا ۶۸ هزار دلار در سال است.

تحصیلات در دانشگاه‌های برتر آمریکا، به ویژه در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات، راهی برای دستیابی به حقوق بالاتر است. با این حال، تفاوت‌های چشمگیری بین دانشگاه‌ها وجود دارد و عواملی همچون رشته تحصیلی و سال‌های تجربه، تأثیر زیادی بر میزان درآمد دارند.

فارغ‌التحصیلان MIT، هاروی ماد و دیگر مؤسسات با تمرکز بر علوم، فناوری، مهندسی و ساخت، آینده شغلی روشن‌تری از نظر درآمد دارند، در حالی که فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم مقدماتی یا هنر آزاد همچنان با چالش‌های بیشتری در بازار کار مواجه‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب