دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا

قاسمپور: تیم ملی امید اگر بلاتکلیف نبود که سرمربی داشت/ ایده‌های جلالی در ایران اجرایی نمی‌شود

قاسمپور: تیم ملی امید اگر بلاتکلیف نبود که سرمربی داشت  ایده‌های جلالی در ایران اجرایی نمی‌شود
بازیکن سابق تیم ملی گفت: تیم ملی فوتبال امید اگر بلاتکلیف نبود که سرمربی داشت.
کد خبر : 935950

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص انتشار برنامه و مقررات فوتبال پایه ایران اظهار کرد: اگر چنین برنامه و مقرراتی داشتیم چرا تا به حال تغییر و تحولی در فوتبال پایه ما صورت نگرفته، اگر هم نداشتیم و به انتشار رسیده چرا این قدر دیر منتشر شده است؟ بیش از نیم قرن است تیم ملی امید ایران در خواب خود المپیک را می‌بیند وگرنه در بیداری که جز حذف شدن و حسرت و تماشای حضور دیگر تیم‌ها، کار دیگری نکردیم.

شاید ایده‌های جلالی در فوتبال ما به نتیجه برسد

وی ادامه داد: هر چند وقت یک بار مسئولان فوتبال کشورمان تکانی به خودشان می‌دهند و طرح و آیین نامه‌ای را ارائه می‌کنند که بگویند برای فوتبال پایه کاری کرده‌اند. مجید جلالی مدیر کمیته توسعه و پیشرفت فوتبال و همچنین کمیته فنی فدراسیون است. او مدت زمان زیادی نیست که کارش را شروع کرده و به دنبال آن است تا یافته‌ها، دستاورد‌ها و نتایجی که به آنها رسیده را به مرحله اجرایی درآورد و البته مسئولیت‌هایی بر عهده افراد مرتبط گذاشته شده است. با وجود اجرای بسیاری از قوانین، تبصره‌ها و دستورالعمل‌ها چیزی برای تیم امید تغییر نکرده و در نهایت نتوانسته به المپیک صعود کند. شاید جلالی یکسری ایده‌ها را که در جا‌های دیگر اثرگذار بوده و به نتایج خوبی رسیده در فوتبال پایه ایران به مرحله اجرا در می‌آورد. شاید در فوتبال ما به نتیجه برسد ولی با توجه به اتفاقاتی که در گذشته افتاده بعید می‌دانم این بار منتج به نتیجه‌ای شود.

به افرادی مسئولیت می‌دهند که اسمشان دهان پر کن باشد

ملی‌پوش سابق خاطرنشان کرد: دلیلم برای اینکه این ایده‌ها در ایران به نتیجه نمی‌رسد این است که ساختار فوتبال کشور‌هایی که از آنها الگوبرداری شده با ما متفاوت است. هزینه‌هایی که در آن کشور‌ها شده، مدیریت کاربردی که دارند و فسادی که در فوتبال ماست در آنجا نیست. مشکلات عدیده‌ای که ما داریم مانع از آن می‌شود که به هدف خود دست یابیم. خیلی بعید است برنامه‌هایی که در خیلی کشور‌ها جواب داده در ایران به نتیجه برسد. کسانی که دارای قدرت تأثیرگذاری هستند و کار دست آنهاست یا کار را بلد نیستند یا نمی‌توانند کار اجرایی کنند. شاید هم در این فوتبال به دنبال منافع دیگری هستند. وقتی تخصص در کار نباشد مدیران از افرادی استفاده می‌کنند که در ظاهر قضیه اسم دهان پر کنی دارند ولی کارنامه آنها گویای عملکردشان است. از سویی دیگر اگر بهترین و کارآمدترین افراد را بر مسند کار بگذارید باید ابزار و امکانات روز دنیا را در اختیار داشته باشند. وقتی ابزاری به آنها داده نمی‌شود، قطعاً نمی‌توانند کار را پیش ببرند.

انتظار موفقیت از تیم‌های پایه نداشته باشیم

قاسمپور یادآور شد: بیش از نیم قرن است تیم امید در حسرت المپیک است و ۱۳ ماه است تیم امید که از بازی‌های آسیایی حذف شد، سرمربی ندارد و همین بیانگر تکرار گذشته است. در بهترین حالت ۶ ماه مانده به مسابقات سرمربی انتخاب می‌شود، باشگاه‌ها بازیکن نمی‌دهند، بازی‌های تدارکاتی خیلی کم است و تمرینات هم دیرتر از موعد آغاز می‌شود. طبیعی است که موفقیتی که مدنظر است هرگز به دست نمی‌آید. تیم ملی امید اگر بلاتکلیف نبود که الان سرمربی داشت. تیمی که تغذیه کننده اصلی تیم ملی بزرگسالان است این شرایط را دارد بعد هم از سرمربی تیم بزرگسالان تغییر نسل می‌خواهند. حسین عبدی که کارش را خوب بلد است و با تیم ملی نوجوانان نتیجه خوبی گرفت الان سرمربی تیم ملی جوانان است ولی به او هم امکاناتی که باید نمی‌دهند ولی چون عاشق کارش است با کمبود‌ها کنار آمده، تا زمانی که فساد در فوتبال ریشه کن نشود انتظار موفقیت از تیم‌های ملی پایه نداشته باشیم. باز هم از اعماق وجودم امیدوارم این تیم‌ها موفق شوند ولی خیلی بعید است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب