دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1403 - 00:01

فرمول بازی فرانسوی‌ها در منطقه

فرمول بازی فرانسوی‌ها در منطقه
پاریس وقحیانه از دیپلماسی در جنگ غزه سخن می‌گوید، بدون آنکه به نقش مخرب خود در ایجاد و تشدید این بحران امنیتی و انسانی اشاره‌ای کند.
کد خبر : 935885

خبرگزاری آنا- حنیف غفاری: طی روز‌های اخیر به‌کرات نام «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را تیتر اخبار در رسانه‌های غربی مشاهده می‌کنیم!

اظهارات مکرون در تقبیح ظاهری رویکرد «بنیامین نتانیاهو» در جنگ لبنان و غزه و متعاقباً، عذرخواهی و دلجویی وی از نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم اشغالگر قدس، منبعث از تفاوت ماهوی و راهبردی پاریس-تل‌آویو نیست و بیشتر، نوعی صحنه‌سازی رسانه‌ای و تبلیغاتی جهت القای این غیریت سازی دروغین محسوب می‌شود.

نباید فراموش کرد که پاریس از اصلی‌ترین حامیان اطلاعاتی و میدانی جنگ غزه و یکی از مهم‌ترین مهره‌های بازی صهیونیست‌ها در این صحنه خونین به شمار می‌آید.

در چنین شرایطی، تلاش فرانسوی‌ها برای نشان دادن خود به‌مثابه بازیگری مستقل و حتی واسطه‌گر در حل بحران‌های جاری در منطقه، نمی‌تواند کمکی به نفی ارتباطات کلان و مبنایی حکومت فرانسه و صهیونیست‌ها کند.

جرم انگاری هرگونه مخالفتی با نسل‌کشی غزه به بهانه یهودستیزی، سرکوب وحشیانه تظاهرات گروه‌های حامی فلسطین در پاریس، مارسی و دیگر نقاط فرانسه و از همه مهم‌تر، تجهیز صهیونیست‌ها به انواع ابزار‌های تسلیحاتی و ارتباطی جهت تسریع عملیات نسل‌کشی غزه، ازجمله اتهامات عینی و اثبات‌شده کاخ الیزه در طول یک سال گذشته محسوب می‌شود؛ بنابراین نباید مقهور این بازی تبلیغاتی و نخ نمای پاریس در برهه حساس و سرنوشت‌ساز کنونی شد.

تلاش فرانسوی‌ها برای نشان دادن خود به‌مثابه بازیگری مستقل و حتی واسطه‌گر در حل بحران‌های جاری در منطقه، نمی‌تواند کمکی به نفی ارتباطات کلان و مبنایی حکومت فرانسه و صهیونیست‌ها کند

اخیراً «ژان-نوئل بارو» وزیر امور خارجهٔ فرانسه، در جریان سفر رسمی‌اش به اراضی اشغالی مدعی شد: «زور به‌تنهایی برای تضمین امنیت اسرائیل کافی نیست و برای آزاد کردن گروگان‌های اسرائیلی و بازگرداندن آنها به خانه‌هایشان در شمال (شمال اراضی اشغالی) و بالاخره پس از یک سال جنگ، اکنون زمان دیپلماسی فرا رسیده است.»

فرانسه وقیحانه از دیپلماسی در جنگ غزه سخن می‌گوید، بدون آنکه به نقش مخرب خود در ایجاد و تشدید این بحران امنیتی و انسانی اشاره‌ای کند!

تمرکز پاریس اکنون علاوه بر جنگ غزه، بر تحولات جاری در لبنان است، جایی که رزمندگان مقاومت علی‌رغم فقدان دبیرکل شهید خود، قاطعانه در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند و با موشک‌باران حیفا و پیروزی در نبرد زمینی با دشمن اشغالگر، جایی برای تنفس نتانیاهو و همراهانش باقی نگذاشته‌اند.

وزیر امور خارجهٔ فرانسه می‌گوید خشونت در لبنان این کشور بسیار ضعیف‌شده را در آشوبی پایدار فروبرده و این آشوب بیش از هر زمان امنیت تل‌آویو را تهدید می‌کند!

بااین‌حال بارو به نقش پررنگ کشورش در تشدید و تصاعد بحران در غرب آسیا، ازجمله لبنان و غزه کمترین اشاره‌ای نکرده است. این همان خصلت همیشگی پاریس در نظام بین‌الملل بوده که نقطه پایانی بر آن متصور نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب