دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ثبت بیش از 13 هزار تخلف در عرضه فرآورده های سلامت‌محور

ثبت بیش از 13 هزار تخلف در عرضه فرآورده های سلامت‌محور
رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو از ثبت بیش از 13 هزار تخلف در نیمه اول سال جاری در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور توسط پلتفرم‌ها و سایت‌ها خبر داد.
کد خبر : 935806

به گزارش خبرگزاری آنا؛ مهندس حامد عبدی رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، اعلام کرد: در نیمه اول سال جاری، بیش از 13 هزار تخلف در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور از طریق پلتفرم‌ها و سایت‌ها در سامانه اینماد ثبت شده است. حامد عبدی با اشاره به این که بیشتر این تخلفات به کالاهای قاچاق و بدون مجوز مربوط می‌شود، افزود: سکوی «دیوار» با بیش از 3 هزار و 300 تخلف، بیشترین میزان تخلف را داشته است. سایر پلتفرم‌ها شامل «ترب» با بیش از 2 هزار و 600 تخلف، «دیجی کالا» با بیش از 1000 تخلف، «ایمال» با 627 تخلف و «اسنپ» با 124 تخلف بوده‌اند.

وی تصریح کرد که پس از ثبت تخلف، مراتب به پلتفرم مربوطه اطلاع‌رسانی شده و در صورت عدم اصلاح، دامنه اینماد آن پلتفرم مسدود خواهد شد.

عبدی تأکید کرد: تمامی معاونت‌های غذا و داروی کشور، ناظران سازمان برای رصد عرضه فراورده‌های سلامت‌محور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند. این نظارت‌ها تشدید شده و از 13 هزار تخلف ثبت شده، 6700 مورد آن تنها در شهریور ماه بوده است. روند نظارتی در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب