دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1403 - 22:39

رویترز از چراغ سبز آمریکا برای ادامه جنایت اسرائیل در لبنان خبر داد

رویترز از چراغ سبز آمریکا برای ادامه جنایت اسرائیل در لبنان خبر داد
رویترز در گزارشی جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان را نتیجه تغییر رویکرد واشنگتن در قبال تحولات منطقه و چراغ سبز آمریکا به تل‌آویو ارزیابی کرد.
کد خبر : 935752

به گزارش خبرگزاری آنا، رویترز به اظهارات متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمایت واشنگتن از اقدامات تل‌آویو در هدف قرار دادن زیرساخت‌های حزب‌الله اشاره کرد و افزود: اکنون، مقامات آمریکایی دیگر خواستار آتش‌بس نیستند و بهانه آنها این است که شرایط تغییر کرده است.

این رسانه غربی، جلوگیری از گسترش جنگ به کل منطقه و در عین حال تضعیف حزب‌الله لبنان از طریق جنگ را دو هدف متضاد آمریکا دانست و نوشت: (رژیم) اسرائیل و آمریکا هر دو از شکست دشمن مشترک خود یعنی حزب‌الله بهره می‌برند.

رویترز در عین حال به نقل از «جان آلترمن» از مقامات ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا، نوشت: آمریکا خواهان تضعیف حزب‌الله است اما باید مراقب باشد که این موضوع، محرک یک جنگ منطقه‌ای نشود.

این رسانه انگلیسی زبان با بیان اینکه هم اکنون توقف جنگ علیه لبنان در دستور کار مقامات غربی نیست، افزود: اسرائیلی‌ها به عملیات در لبنان طی هفته‌ها و شاید ماه‌های آینده ادامه خواهند داد.

رویترز در ادامه به نقش قدرتمندانه حزب‌الله در سیاست لبنان در دهه‌های گذشته اشاره کرد و هدف آمریکا را تضعیف آن و آماده کردن فضا برای تغییر دولت در بیروت ارزیابی کرد.

این رسانه غربی همچنین به نقل از «جاناتان لرد» یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا، علاقه مردم لبنان به حزب‌الله را مانع از تحقق طرح واشنگتن برای خلع سلاح آن دانست و نوشت: تحقق این تغییر فقط از طریق اقدامات بسیار خشونت‌آمیز ممکن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب