دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تلاش برای جلوگیری از کمبود نیروی انسانی در مدارس با اقدامات جدید

تلاش برای جلوگیری از کمبود نیروی انسانی در مدارس با اقدامات جدید
 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه سال گذشته متاسفانه در مدارس، شاهد کمبود نیروی انسانی بودیم گفت: بر همین اساس برای جلوگیری از این مشکل امسال چند اقدام اعم‌از برگزاری آزمون‌های استخدامی، تعیین تکلیف بازنشستگان فرهنگی و ... انجام دادیم.
کد خبر : 935713

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفتگو با خبرگزاری آنا، با بیان اینکه در ساماندهی نیروی انسانی در شهرستان‌های استان تهران با مشکل خاصی مواجه نیستیم، اظهار کرد: امسال با توجه به تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود، این ساماندهی را به بهترین شکل ممکن انجام دادیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته متاسفانه در مدارس، شاهد کمبود نیروی انسانی بودیم که این امر باعث ناراحتی والدین و دانش‌آموزان شده بود، تصریح کرد: بر همین اساس برای جلوگیری از این مشکل امسال چند اقدام اعم‌از برگزاری آزمون‌های استخدامی، تعیین تکلیف بازنشستگان فرهنگی و ... انجام دادیم.

بهرامی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی ممکن است برای یک معلم مشکلات خاصی پیش آید، ابراز کرد: این مشکلات اعم از بیماری، تصادف و... می‌تواند در نظم کلاس‌های درسی اختلال ایجاد کند و منجر به خالی ماندن کلاس در مدت زمان کوتاهی شود؛ بنابراین اینکه بگوییم هیچ کلاسی خالی از معلم نیست، اشتباه محض است.

بهرامی با بیان این که در حال حاضر حدود ۳۱ هزار کلاس درس داریم، عنوان کرد: در حال حاضر همه کلاس‌ها معلم دارند، اما بنا به دلایلی که گفته شد ممکن است معلم در مدت زمان کوتاه در کلاس درس حضور نداشته باشد؛ در همین خصوص وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار عامل کیفیت بخشی در استان تهران برای این مواقع پیش بینی کرده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه در برخی مواقع مدیر و معاون می‌توانند کلاس را اداره کنند، اظهار کرد: همچنین ما سه هزار و ۵۰۰ عامل کیفیت بخشی پرورشی داریم تا کلاس‌ها خالی از معلم نباشند.

بهرامی در پایان اظهارات خود، بیان کرد: بر اساس قانون اساسی مدیر یک ارگان، سازمان و... می‌تواند به طور طبیعی در ماه به حدود ۶ درصد افراد مرخصی دهد و این امر که از ۳۱ هزار کلاس درس چند کلاس خالی از معلم روزانه باشد امری طبیعی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب