دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1403 - 08:48
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی:

ورزش باید فرهنگ سازی و نهادینه شود/ کم تحرکی و یکجا نشینی در مردم افزایش پیدا کرده است

ورزش باید فرهنگ سازی و نهادینه شود  کم تحرکی و یکجا نشینی در مردم افزایش پیدا کرده است
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: در روز های آینده سالن های ورزشی که برای استفاده رایگان بانوان است افتتاح می گردد.
کد خبر : 935686

مسیح اله قائم مقامی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی برای ورزش همگانی اظهار کرد: از آنجایی که تقویت ورزش های همگانی یکی از اولویت های وزارت است، ما نیز تلاش کردیم تا ورزش همگانی در استان مرکزی تقویت شود. از سال گذشته نیز برنامه های متنوعی را برای تقویت ورزش عموم مردم برگزار کردیم.

وی افزود: یکی از این برنامه ها برگزاری مسابقات مینی فوتبال است که ورزش در دسترس و ارزانی است و می تواند به افزایش فعالیت بدنی عموم مردم کمک کند. در مسابقات کشوری این رشته استان مرکزی بیشترین شرکت کننده را داشت. ان شالله در همین روزها که هفته تربیت بدنی نیز است سالن هایی را افتتاح می کنیم که به صورت رایگان در اختیار بانوان قرار گیرند. این سالن ها به همراه مربیان ورزشی در ساعاتی در طول روز در اختیار عموم قرار می گیرند تا مردم بتوانند به صورت رایگان از آن بهره مند شوند. طبق ابلاغیه های وزارت ورزش این برنامه ها صورت می گیرد و موجب شور و نشاط میان مردم می شود. برنامه هایی مانند پیاده روی خانوادگی، صبح و نشاط و ورزش و مردم در سرتاسر استان و شهرستان ها برگزار شد و صدا و سیما نیز گزارش زنده دادند. بالغ بر 700 هزار نفر در این برنامه ها شرکت کردند و جوایز مختلفی به برخی اهدا کردیم. 

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت ورزشی مردم در شرایط خوبی قرار دارد یا خیر گفت: نمی توانیم بگوییم در شرایط مطلوبی قرار دادیم. طبق آمار ها کم تحرکی و یکجا نشینی در میان مردم افزایش یافته است. ورزش باید فرهنگ سازی و نهادینه شود. ما نیز برای اینکه مشارکت مردم را افزایش دهیم برنامه ریزی های مفصلی کردیم. تمام تلاش خود را می کنیم تا مردم را پای کار بیاوریم. امیدوار هستیم اوضاع بهتر شود و با اعتباراتی که وزارت به این شاخه اختصاص داده است بتوانیم ورزش را نهادینه کنیم. تنها در این صورت است که در ورزش همگانی به نقطه مطلوبی می رسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب