دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1403 - 12:08
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

روایت سفیر ایران در عربستان از رایزنی‌های عراقچی در ریاض

روایت سفیر ایران در عربستان از رایزنی‌های عراقچی در ریاض
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، در گفتگو با خبرگزاری آنا به تشریح سفر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان سعودی پرداخت.
کد خبر : 935627

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، در گفتگو با خبرگزاری آنا به تشریح سفر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان سعودی پرداخت و گفت: این نخستین سفر دکتر عراقچی در مقام وزیر خارجه به عربستان سعودی بود و در آن گفتگوهای خوبی بین وزرای خارجه دو کشور و همچنین با ولیعهد و رئیس هیات وزیران سعودی انجام شد.

وی افزود: در این دیدارها، مسائل مربوط به روابط دوجانبه و وضعیت منطقه، در صدر آن تجاوزات وحشیانه اسرائیل به فلسطین و لبنان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عنایتی خاطرنشان کرد: دکتر عراقچی در این گفتگوها بر استمرار سیاست همسایگی و حرکت پرشتاب و پرقدرت این سیاست تأکید کرد و آن را به عنوان سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران تلقی کردند‌.

این دیپلمات ارشد ایران به تشریح گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه کشورمان در عربستان سعودی پرداخت و اظهار داشت: روابط طی سال گذشته از روند مثبت و روبه گسترشی برخوردار بوده است و طرفین در جهت توسعه و تعمیق آن حرکت میکنند، دکتر عراقچی همچنین تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم با دستور رئیس جمهور جناب آقای پزشکیان برای تداوم این روند و توسعه مناسبات با کشور برادر پادشاهی صعودی مصمم است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان افزود: دکتر عراقچی همچنین بر لزوم همکاری‌های منطقه‌ای و چندجانبه‌گرایی برای تحکیم صلح و ثبات تأکید کرد.

وی ادامه داد: وزیر خارجه ایران خواستار توقف فوری جنگ علیه ملت‌های مظلوم فلسطین و لبنان شد و تصریح کردند که  امنیت منطقه نباید دستخوش ماجراجویی‌های و جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار گیرد و در این جهت تمام کشورهای منطقه و همه جامعه جهانی باید نسبت به این موضوع با هوشیاری و خردمندی حرکت کند. 

عنایتی در پایان گفت: مقامات سعودی در این سفر نیز بر عزم خود برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید و از روند مثبت مناسبات سال گذشته ابراز رضایت کردند.  در نهایت این سفر را می‌توان در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای و تلاش برای جلوگیری از جنایات اسرائیل تلقی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب