دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1403 - 10:37

نماز جمعه از شئون حاکمیت دینی و ولایت فقیه است

نماز جمعه از شئون حاکمیت دینی و ولایت فقیه است
امام جمعه شهرستان فسا گفت: نماز جمعه از شئون حاکمیت دینی و ولایت فقیه بوده و وصل به دریا و اقیانوس پرخروش نظام اسلامی و ولایت فقیه است.
کد خبر : 935608

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام حسین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا در نخستین جلسه مشترک ستاد نماز جمعه با دانشگاهیان شهرستان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار شد درباره ارتباط نهاد دانشگاه با نماز جمعه، اظهار کرد: دانشگاه در درجه نخست نهاد علمی است فلسفه تشکیل دانشگاه در کشور و همچنین در دنیا در قبل از انقلاب فقط از بعد علمی بود به برکت انقلاب بعد تربیتی و معنوی اخلاقی هم با نهاد دانشگاه عجین شد.

وی افزود: علم، دانش، پژوهش و تألیف در کنار اینها مسئله تربیت، فرهنگ، معنویت و اعتقادات که سیاست عین دیانت ماست و به اسلام باید پرداخته شود، حائز اهمیت است. نماز جمعه از شئون حاکمیت دینی و از شئون ولایت فقیه بوده و وصل به دریا و اقیانوس پرخروش نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

لزوم تشکیل جلسات منظم برای هم‌افزایی بیشتر بین دانشگاهیان و ستاد نماز جمعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا نیز گفت: تشکیل جلسات منظم و مستمر به‌منظور تعاملات اثربخش و هم‌افزایی بیشتر، بین دانشگاهیان و ستاد نماز جمعه از اولویت‌های این واحد دانشگاهی خواهد بود.

امید ارغیش بیان کرد: مشارکت در اجرای همایش‌ها و مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ستاد برگزاری نماز جمعه با استفاده از ظرفیت کارکنان، دانشجویان، استادان و همچنین ایجاد زمینه بهتر برای حضور استادان و دانشجویان و ... در نماز جمعه از مهم‌ترین مواردی است که بر آن تأکید می‌شود.

حسن رفعت مقام مسئول ستاد نماز شهرستان فسا هم نقش ائمه جماعات را در رابطه با نماز جمعه بسیار پراهمیت خواند و از دانشگاهیان درخواست همکاری در این موضوع کرد.

به گزارش آنا، در حاشیه این نشست، امام جمعه شهرستان فسا، مسئولان ستاد نماز جمعه شهرستان، رؤسای دانشگاهیان و معاونان فرهنگی همراه با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا با حضور در گلزار شهدای گمنام واحد با عطرافشانی و قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و برای تداوم راه آنان عهدی دوباره بستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب