دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر فرهنگی هنری منطقه 3:

ویژه‌برنامه‌های «بر آستان جانان» در 308 مسجد تهران برگزار می‌شود

محسن سلیمانی گفت: «با توجه به پراکندگی منطقه 3 و تعدد مراکز این منطقه تلاش کردیم در نقاط مختلف منطقه شهروندان از برنامه‌ها بهره‌مند شوند؛ مسجد امام علی (ع)، مسجد امام حسین (ع)، مسجد نواب صفوی و مسجد الزهرا (س) نقاط هدف ما در اجرای برنامه برآستان جانان هستند.»
کد خبر : 93560

به گزارش گروه فرهنگی آنا، محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه 3 ماه رمضان را فرصتی ارزشمند برای پالایش روح و روان انسانی بر شمرد که درهای برکت و رحمت الهی گشوده و زمینه فعالیت‌های مذهبی-دینی بسیار فراهم است که باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده و بهره فرهنگی و معنوی لازم را برد.


وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «برآستان جانان» در بیش از 300 مسجد شهر تهران در ایام ماه مبارک رمضان گفت: ویژه برنامه بر آستان جانان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و نقطه نظر موکد ایشان در خصوص افزایش کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی است. افزایشی که می باید به تقویت و غنای فرهنگ کشور منجر شود.


مدیر فرهنگی هنری منطقه 3 و رییس فرهنگسرای ارسباران اجرای برنامه هایی مانند بر آستان جانان که در سال های اخیر در سطح پایتخت برگزار شده است را نوعی فرهنگ سازی و عمق بخشی به جریانات فرهنگی عنوان کرد و تاکید کرد: امسال این برنامه با محوریت مساجد به مرحله اجرا می رسد. مساجد محور و عمود خیمه فرهنگ کشور هستند و در این راه تمام توان و انرژی ما صرف تقویت مساجد می شود.


محسن سلیمانی تصریح کرد: با توجه به فرهنگ جامعه ما که برگرفته از آموزه های مترقی اسلامی است و تاکید این دین کمال گرا بر مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی، امسال برآستان جانان در مساجد و با مشارکت شهروندان پایتخت اجرا می شود.


وی افزود: جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و برجسته، مسابقه رازهای آسمانی، سخنرانی های مذهبی و معنوی و سایر فعالیت های فرهنگی از ویژه برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام ماه مبارک رمضان در 308 مسجد تهران است که قبل از اذان مغرب آغاز و پس از اذان و اقامه نماز و صرف افطاری ادامه می یابد.


مدیر فرهنگی هنری منطقه 3 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام برنامه های مراکز منطقه 3 اظهار داشت: مراکز فرهنگی هنری منطقه 3 نیز مانند سایر مراکز فرهنگی در چند نقطه منطقه به اجرای برنامه می پردازد.


وی تاکید کرد: با توجه به پراکندگی منطقه 3 و تعدد مراکز این منطقه تلاش کردیم در نقاط مختلف منطقه شهروندان از برنامه ها بهره مند شوند. مسجد امام علی (ع) در خیابان جلفا که جنوبی ترین نقطه منطقه 3 هست تا مسجد امام حسین (ع) روبروی خیابان دولت و مسجد نواب صفوی در شهرک فجر و مسجد الزهرا (س) در خیابان آفریقا نقاط هدف ما در اجرای این برنامه هستند.


این برنامه ها هر شب از ساعت 20 با جزء خوانی قاریان بین المللی و ممتاز ساکن منطقه 3 در مساجد آغاز و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و صرف افطاری ساده با اجرای برنامه های گوناگون به پایان می رسد.


سلیمانی خاطر نشان کرد تا اجرای چنین برنامه هایی به غنای بیشتر حوزه فرهنگ و ارتباط بیشتر و کیفی تر شهروندان با مساجد و تعمیق آموزه های دینی منجر شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن سلیمانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته