دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با برگزاری آیین اختتامیه؛

جشنواره فیلم های کودک و نوجوان به ایستگاه پایانی رسید

جشنواره فیلم های کودک و نوجوان به ایستگاه پایانی رسید
سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با برگزاری آیین اختتامیه به ایستگاه پایانی رسید.
کد خبر : 935522

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از دقایقی قبل در سالن اجلاس سران شهر اصفهان با حضور گسترده خانواده‌ها در کنار کودکان و نوجوان، مسئولان فرهنگی، استانی و کشوری، عوامل فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره و چهره‌های شاخص سینمایی و تلویزیونی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم که با اجرای محمد سلوکی همراه بود، دبیر جشنواره سی و ششم فیلمهای کودکان و نوجوانان ایران پشت تریبون آمد 

مجید زین العابدین گفت:  سلام به کودکان غزه که جعبه مداد رنگی آن‌ها تنها یک رنگ دارد و آن قرمز است. امیدوارم بچه‌های غزه و بچه‌های لبنان تا سال آینده که باز هم دوره دیگری از این جشنواره برگزار خواهد شد، دنیای شادتری را تجربه کنند.

وی افزود: خدا را شاکرم که جشنواره سی و ششم به مراسم پرشور اختتامیه رسید و جشنواره در چهارمین دهه رشد و نمو خود وارد دوران بلوغ شده است.

زین العابدین عنوان کرد: جشنواره کودک مهمانی ندارد و همه در آن میزبان هستند. این جشنواره به وسعت داوران، هنرمندان و بچه‌ها و خانواده‌های آن‌ها است.

جشنواره فیلم های کودک و نوجوان به ایستگاه پایانی رسید

وی افزود: از ۳۶۰۰ داور کودک و نوجوان و خبرنگاران نوجوان تشکر می‌کنم که در مدت یک هفته شور و نشاط را به اقصی نقاط کشور منتقل کردند. بچه‌های شهر‌های دیگر نیز علاقه داشتند تا در این جشنواره شرکت کنند و با اینکه امکان تماشای آثار در استان‌های دیگر وجود نداشت، اما این کودکان از طریق قاب تلویزیون پیگیر جشنواره بودند.

زین العابدین گفت: از طریق این جشنواره فرهنگ ایرانی و اسلامی قابل شناسایی است. جشنواره امسال بیش از ۲۴ هزار تماشاگر داشت و فیلم‌ها در ۶۵ نوبت در ۳ پردیس سینمایی در گذر چهارباغ به نمایش درآمدند. ۴۹۶ فیلم متقاضی بودند که آثار منتخب در بخش‌های مختلف به نمایش درآمدند. امیدوارم فیلم‌ها در طول سال در شهر‌های مختلف به نمایش درآیند و انشاءالله سال آینده جشنواره سی و هفتم پرشورتر از همیشه برگزار شود.

در ادامه، از استاد علی نصیریان به پاس سال‌ها تلاش در عرصه فرهنگ و هنر کشور تقدیر شد.

جشنواره فیلم های کودک و نوجوان به ایستگاه پایانی رسید

در تقدیر از این چهره ماندگار بازیگری ایران، افرادی چون محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما، علی قاسم زاده شهردار اصفهان و علیرضا خمسه بازیگر حضور داشتند.

سپس کلیپی از آخرین نقش آفرینی سینمایی او در فیلم «نوروز» نمایش داده شد.

در بخش دیگر این مراسم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجید زین‌العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و علی قاسم زاده شهردار اصفهان از «رضا بابک» بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران نیز تقدیر کردند.
این خبر درحال تکمیل است....

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب