دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1403 - 15:55

دانشگاه‌ها موظف به ایجاد کودکستان‌های «تاک» هستند

دانشگاه‌ها موظف به ایجاد کودکستان‌های «تاک» هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: دانشگاه‌ها نیز موظف به ایجاد کودکستان‌های تاک (تربیت اسلامی کودکان) به‌منظور نهادینه‌سازی تربیت اسلامی از سنین پایین هستند.
کد خبر : 935513

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم تجلیل از تلاش‌ها و خدمات عوامل اجرایی نخستین همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین در تعالی نظام آموزش و پرورش با حضور سید محمدمهدی صافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد. 

صافی در این مراسم با اشاره به نظام‌نامه پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که در سال ۱۴۰۰ تدوین شد بر اهمیت تعلیم و تربیت در سند تعالی دانشگاه تأکید کرد و گفت: تعلیم و تربیت در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و برای تقویت این حوزه، معاونتی با نام «علوم تربیتی و مهارتی» در ساختار دانشگاه تأسیس شده است. دانشگاه‌ها نیز موظف به ایجاد کودکستان‌های تاک (تربیت اسلامی کودکان) به‌منظور نهادینه‌سازی تربیت اسلامی از سنین پایین هستند.

وی افزود: این همایش‌ها باید با همکاری ادارات و سازمان‌ها و با رویکرد حل مسئله برگزار شوند که نخستین همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین در تعالی نظام آموزش و پرورش نمونه‌ای موفق از این همکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بود.

صافی بر تداوم این همایش‌ها تأکید کرد و پیشنهاد داد که در کنار برگزاری این همایش‌ها، مجله‌ای نیز تأسیس شود تا نتایج و دستاورد‌های علمی همایش‌ها به‌صورت مکتوب و منسجم منتشر شود.

موفقیت در همایش ملی و برنامه‌ریزی برای دومین دوره

در ادامه این مراسم، علی ارشادی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به تجربه موفق اولین همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین در تعالی نظام آموزش و پرورش، اظهار کرد: پس از برگزاری این همایش، درخواست‌های متعددی برای برگزاری همایش‌هایی ویژه معلمان آموزش و پرورش و دیگر حوزه‌های صنعتی دریافت کردیم که این امر نشان‌دهنده موفقیت و تأثیرگذاری همایش است.

وی از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای دومین همایش ملی خبر داد و گفت: کار‌های اولیه برای برگزاری دومین همایش ملی در حوزه تعالی آموزش و پرورش آغاز شده است و امیدواریم با توجه به تجربه‌ای که از اولین دوره کسب شد، این همایش به‌مراتب پربارتر برگزار شود.

ارشادی، گزارشی از برگزاری نخستین همایش ارائه و اعلام کرد: در این همایش ۳۸۴ نفر شرکت کردند که از این تعداد، ۲۴۸ مقاله پذیرفته شد و کتابچه مقالات همایش حدود ۲۰۰۰ صفحه شد. ۹۰ پوستر علمی نیز ارائه و تعدادی سخنرانی تخصصی هم برگزار شد. این همایش با استقبال گسترده‌ای از سوی جامعه علمی و فرهنگی مواجه شد که بسیار لذت‌بخش و امیدوارکننده بود.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب