دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایده تاسیس مراکز یک روزه برای کاهش هزینه‌های بیمارستانی/کلینیک های تخصصی راه میابر برای بیماران

ایده تاسیس مراکز یک روزه برای کاهش هزینه‌های بیمارستانی کلینیک های تخصصی راه میابر برای بیماران
یک  پزشک فوق تخصص اورولوژی، بر اهمیت توسعه مراکز یک روزه در جهت کاستن  هزینه‌های بیمارستانی در کشور تاکید کرد.
کد خبر : 935500

مهری مهراد فوق تخصص اورولوژی گفت :هر  تخت بیمارستانی برای نظام سلامت حدود ۸تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد به همین دلیل راه اندازی کلینک های سلامت محور که بتوان در آن نیاز به بیمارستان را مرتفع کند بسیار ضروی به نظر می رسد.

 مهراد موسسس و بنیانگذار مرکز یک روزه مهراد ،با اشاره به اینکه در این کلینیک ها از چکاپ تا گذراندن مراحل درمان انجام می شود تاکید کرد: به طور مثال در بحث اورولوژی این مراکز می تواند بسیار اهمیت داشته باشد چرا که یکی از شایعترین علت مرگ و میر در میان مردان ابتلا به سرطان پرستات است و این مراکز می تواند چکاپ های منظم  و ممتد  هم برای آقایان را انجام داده و از  این طریق می توان بار زیادی را از روی دوش بیمارستان ها و نظام سلامت برداشت.

به گفته او این مراکز درمانی می توانند قسمتی از بحث پیشگیری و درمان را انجام داده و هزینه های بخش درمان را کاهش دهند .

مهراد تاکید کرد: این مراکز نه مطب هستند و نه بیمارستان اما تجهیزات مناسب و به روزی در این کلینیک ها وجود دارد که در صورت تشخیص بیماری مراحل درمان نیز در آن  مراکز قابل پیگیری است.

او بر این باور است که شعار درمان در یک زمان، در یک مکان و در یک روز از جمله مواردی است که این مراکز آن را محقق کرده اند و به نظر می رسد که جای خالی این مراکز در همه رشته های پزشکی خالی است و در واقع راه نزدیکتر برای درمان  برای بیماران به شمار می رود .

مهراد با شعار اینکه در بیمارستان فرایند درمان به دلیل اقداماتی مانند گرفتن عکس، انجام سونوگرافی و آزمایش  طولانی شده و فرد مجبور است حتی برای تشخیص درست نیز در بیمارستان بماند, خاطر نشان می کند: در مراکز تخصصی تمام این فرایند در یک روز انجام می شود و این اتقاق می تواند برای پزشکان شغل ایجاد کرده و حتی از مهاجرت پزشکان جلوگیری کند .

این پزشک متخصص  با تاکید که در حال حاضر تنها یک مرکز تخصصی اورولوژی در کشور وجود دارد احداث این  مراکز را مهم دانسته و معتقد است که برای کمک به حوزه بهداشت تخصصی شدن این کلینیک ها حائز اهمیت است .او توضیح داد که درمان در مرکز اورولوژی برای بیماران نیازمند و بچه های بهزیستی رایگان بوده چرا که برخی از این بچه ها مادرزادی دچار مشکل ارولوژی  هستند .

مهراد تاکید کرد بیش از ۷۰ درصد بیمارستان های ما فرسوده است و همین موضوع راه اندازی کلینیک های  تخصصی به روز را لازم و ضروری می کند .علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایتwww.mehradodc.com مراجعه کنندیک  پزشک فوق تخصص اورولوژی، بر اهمیت توسعه مراکز یک روزه در جهت کاستن  هزینه‌های بیمارستانی در کشور تاکید کرد. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب