دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1403 - 15:01

آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی سدی مقابل آسیب‌های اجتماعی

آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی سدی مقابل آسیب‌های اجتماعی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر تقویت ساختار‌ها و بستر‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه گفت: دانشگاه باید محور آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی جامعه به عنوان سدی در برابر آسیب‌های اجتماعی باشد.
کد خبر : 935407

به گزارش خبرنگار آنا، محمدحسین رنجبر در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس که با حضور معاونان و کارشناسان این واحد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به نقش مهم و اثربخش تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه و کشور، تشکل‌های دانشجویی می‌توانند تاثیر زیادی در مهندسی فرهنگی جامعه داشته باشند.

وی افزود: اگر اعتماد و اطمینان از سوی مدیران دانشگاه به تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی صورت گیرد، قطعا مبارزه‌ای جدی با انواع آسیب‌های اجتماعی انجام خواهد شد که نتیجه آن اوقات فراغتی سالم و اثرگذار در راستای حرکت به سمت بالندگی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس، سرعت بخشی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه خواستار شد و گفت: ایجاد فضای مطالبه گری و گفتمان سازی در دانشگاه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دانشجو در این سن به دنبال عرضه تفکرات خود و رسیدن به پاسخ‌های اقناع کننده است، یکی از ارکان مهم فعالیت‌های فرهنگی و جذب دانشجویان به فعالیت‌های مفید و البته پرورش محور است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر برپایی نماز جماعت به عنوان یک فریضه واجب الهی در دانشگاه اظهار کرد: مسئولان، استادان و کارکنان با ۲۰ دقیقه تنفس کاری و حضور در مسجد دانشگاه مشوق دانشجویان جهت حضور در صفوف نماز در دانشگاه باشند.

رنجبر بر برگزاری اردو‌های جهادی با هدف کمک رسانی به مناطق کم برخوردار و محروم تاکید و اضافه کرد: دانشجویان در بخش‌های عمرانی، پزشکی و درمانی می‌توانند با حضور در این مناطق با کمک رسانی و انتقال حس خوب انسان دوستانه خود، موجی از امید را در دل هموطنان ایجاد کنند.

وی تجلیل از دانشجویان برتر در حوزه‌های مختلف را از موارد مهم دانست و افزود: دانشجویان حائز رتبه برتر در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، علمی، فرهنگی و ورزشی باید در زمان مناسب خود تجلیل و مورد تشویق قرار گیرند تا زمینه استقبال دانشجویان از برنامه‌های فر هنگی و ورزشی گسترش یابد.

این جلسه با حضور اعضای شورای فرهنگی و به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه با هدف نهادینه سازی برنامه‌های متنوع و مشارکت دادن دانشجویان در امور فرهنگی ادامه یافت و مقرر شد با برنامه ریزی صحیح و کاربردی این اهداف با جدیت پیگیری و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب