دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 15:53
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

آسیب‌های اجتماعی در گذشته بدون پشتوانه علمی بررسی شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام مسائل و تصمیم گیری آسیب‌های اجتماعی در گذشته بدون پشتوانه علمی صورت گرفته است.
کد خبر : 93537

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از بهزیستی استان تهران، انوشیروان محسنی‌بندپی در آئین افتتاح نمایشگاه و بازارچه شب‌های مهربانی در شیرخوارگاه آمنه اظهار کرد: متاسفانه در راستای عدم پشتوانه علمی مصوباتی نیز توسط شورای اجتماعی ابلاغ می‌شد که خروجی‌های مورد نظر، نظیر کنترل، مهار، توانمندسازی و غیره را شاهد نبودیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: یکی از دغدغه‌های مسئولان کشوری به ویژه مقام معظم رهبری شناسایی و اقدام به موقع آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: به همین منظور طی یک سال گذشته جلسات متعددی در حضور مقام معظم رهبری صورت گرفت که در آن موضوعات شناسایی و با راهکارهای علمی تحلیل و بررسی شد.


محسنی‌بندپی افزود: در ادامه این سلسه نشست‌ها مقرر شد هر کدام از دستگاه‌های مرتبط بر اساس مصوبات قانونی و شورای اجتماعی در تمام مسائل زمینه‌ساز بروز مشکل در جامعه ایفای نقش کنند.
معاون وزیر گفت: یکی از آسیب‌های جدی در جامعه بحث کودکان کار است که یک پدیده جهانی خصوصا در کشورهای در حال توسعه است.
وی افزود: این آسیب به دو دسته کودکانی که فقیر هستند و با خانواده زندگی می‌کنند و کودکانی که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و به صورت تیمی کار می‌کنند. شناسایی، توانمند سازی و مهارت آموزی این قبیل کودکان به عهده سازمان بهزیستی و اسکان و تامین تغذیه آنها به شهرداری واگذار شد.
وی ابزار امیدواری کرد که سایر ارگان‌های مرتبط نیز بتوانند به وظایف خود عمل کنند تا در جامعه شاهد کاهش تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی و تبدیل این کودکان به افراد توانمند و پر پتانسیل باشیم.
رئیس سازمان بهزیستی، شناسایی، اسکان و تامین خوراک کودکان کار را کافی ندانست و گفت: ادامه تحصیل، استعدادیابی و ایجاد بستر مناسب شغلی نیز از دیگر اقداماتی است که باید به صورت جدی دنبال شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته