دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آل اسحاق: اقتصاد کشور به معیشت مردم توجه نکرده است

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان گفت: در حال حاضر دارای اقتصاد خوبی در کشور نیستیم و وضعیت خوبی نداریم به خصوص در باب ارتقاء معیشت مردم، در سطح متوسط به پایین اقدام کرده ایم.
کد خبر : 93531

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، یحیی آل اسحاق با بیان این مطلب در اولین شب جشن گنجینه رمضان ، گفت: هم اکنون کشور ما به لحاظ منابع سرشار ملی در تمامی زمینه ها چه درخصوص منابع طبیعی، نیروی انسانی، مالی و ... دارای توانایی های بالایی در منطقه و جهان است. ما بهترین ذخایر نفت و گاز جهان را در اختیار داریم، از نظر کشاورزی نیز در رتبه خوبی قرار داریم، اما از تمامی این منابع در مجموع، بیش از 20 درصد بهره برداری نمی کنیم.


وی مشکل اصلی در این ارتباط را نظام تدبیر کشور ذکر کرد و نحوه نگرش به مساله اقتصاد را بی تاثیر ندانست و افزود: متاسفانه در نظام خانواده ما، نظام آموزشی ما، نظام اداری و حکومتی ما، اقتصاد جزء اولویت های اول نیست بلکه در حاشیه قرار دارد. در حوزه حکومتی هم سایه مسایل سیاسی بر مسایل اقتصادی سنگینی داشته است و همواره بایدها و نبایدهای مسایل اقتصادی ما در سایه مسایل سیاسی بوده است.


آل اسحاق افزود: در پرداختن به اولویت های اقتصادی به خانواده توجه نشده است و از ابتدا فرزندان خود را با مسایل اقتصادی آشنا نکرده ایم. یعنی فرزندان ما آموزش ندیده اند که هزینه فایده نمایند. یکی از نظام‌های مدیریتی در خانواده که هم جنبه تربیتی و هم اجرایی دارد، این است که به خانواده به عنوان یک نهاد اقتصادی نگریسته شود، بدین گونه که در ابتدای سال برنامه و بودجه‌ ای برای آن تهیه و تدوین کنیم. همین امر سبب می شود تا هزینه های اضافی از سبد خانواده حذف و نسبت به نقاط ضعف اقدامات لازم به عمل آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته