دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زالی عنوان کرد:

تحول در جراحی پلاستیک با ورود هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک

تحول در جراحی پلاستیک با ورود هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ورود تکنولوژی‌های نوین در درمان، تشخیص و آموزش پزشکی، گفت: در آینده‌ای نزدیک جراحان پلاستیک می‌توانند قبل از جراحی از هوش مصنوعی برای طرح درمان استفاده کنند.
کد خبر : 935290

به گزارش خبرگزاری آنا؛ زالی رئیس دانشگاهعلوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم تقدیر از دانش آموختگان گروه جراحی پلاستیک گفت: امروز بیمارستان 15 خرداد بر تارک پزشکی کشور می درخشد و جایگاهی ممتاز به عنوان یک مرکز عالی تمام عیار در عرصه جراحی پلاستیک دارد.

وی این دستاوردهای سترگ را مرهون همت بلند و اهتمام ستودنی اعضای گروه جراحی پلاستیک دانشگاه برشمرد و از تلاش آنان تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اساتیدی که در شالوده ریزی و شکل گیری این رشته نقش آفرینی کردند، گفت: استاد دکتر سید جمال سادات گوشه حقی ویژه بر گردن نظام سلامت دارد و در دوران جنگ تحمیلی خدمات بی‌نظیری را به مجروحان ارایه کرد و جمع کثیری از مجروحان با دستان توانمند و متبحر وی در داخل کشور شفا یافتند.

زالی با اشاره به تاریخچه بیمارستان 15 خرداد گفت: سال 73 این بیمارستان از بهداری استان به این دانشگاه منتقل شد و با تصویب هیئت رییسه مقرر شد که این مرکز بیمارستان تک‌تخصصی جراحی پلاستیک و درمان سوختگی شود و استاد دکتر گوشه و دکتر پرویز مافی به عنوان پیشتازان این عرصه وارد عمل شده و این مجموعه را با تلاش خردمندانه همکاران و تمشیت مدبرانه راه اندازی کردند.

وی ضمن تقدیر از تلاش اساتید و همکاران این مرکز افزود: بیمارستان 15 خرداد امروز کارنامه مشعشعی در ارایه خدمات دارد و رضایت 91.2 درصدی بیماران براساس افکارسنجی انجام شده از پزشکان این مرکز  یکی از دستاوردها و نشان دهنده حفظ کرامت بیماران در این مرکز است.

رئیس دانشگاه ضمن تبریک به دانش آموختگان حاضر در این مراسم گفت: شما  امروز در کسوت یک فوق تخصص عالی‌مقام جراحی پلاستیک به مدار خدمت وارد شدید.

زالی درهم تنیدگی پزشکی بازساختی با جراحی پلاستیک را موضوعی مهم عنوان کرد و گفت: شاید در آینده هیچ رشته‌ای به اندازه جراحی پلاستیک و پروسیجرهای بازسازی کننده با مهندسی بافت، درمان با سلولهای بنیادین، ژن درمانی، اگزوزوم درمانی و مجموعه پزشکی بازساختی، سیناپس نداشته باشد.

وی با اشاره به ورود تکنولوژی‌های نوین در درمان و تشخیص و آموزش افزود: بدون تردید پرینترهای سه بعدی یک دروازه و مدخل جدیدی در طراحی های قبل از عمل جراحی پلاستیک  خواهد بود و ما را با تحولات متفاوتی روبه‌رو خواهد کرد.

رئیس دانشگاه از ورود پرینترهای چهاربعدی در آینده نه چندان دور خبر داد و  واقعیت افزوده در تشخیص، درمان و برنامه ریزی را یکی از مصادیق بسیار مهم جراحی پلاستیک دانست.

زالی یادآور شد: با استفاده از هوش مصنوعی قبل از جراحی می‌توان برای طرح درمان بیمار برنامه‌ریزی کرد و براساس آن به درمان پرداخت.

رئیس دانشگاه خطاب به دانش آموختگان حاضر در این نشست گفت: شما فارغ التحصیلان جوان حتما باید با مصادیق هوش مصنوعی در جراحی پلاستیک آشنا شوید و توجه ویژه به این موضوع داشته باشید.

وی ضمن تقدیر از زحمات اساتید و همکاران بیمارستان 15 خرداد ، آمار خدمات ارایه شده در این مرکز را درخشان و غرورانگیز و یک رکوردزنی در تشخیص و درمان و ویزیت سرپایی و درمانی عنوان کرد.

به گفته زالی گروه جراحی پلاستیک دانشگاه امروز به حدی از استغنا رسیده است که می تواند در سیاستگذاری کلی کشور در این حوزه نیز تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به حجم بیماران و دیتای ارزشمند موجود در این مرکز بر ضرورت تهیه یک رفرنس دو زبانه جامع برای امتحانات دستیاری و فلوشیپ و فوق تخصص جراحی پلاستیک با اتکا به دیتاهای داخلی توسط بیمارستان 15 خرداد تاکید کرد.

زالی درخاتمه سخنان خود کامیابی و شادکامی و توفیقات روزافزون را برای دانش آموختگان و اعضای گروه جراحی پلاستیک دانشگاه آرزو کرد.

 

محمد رییس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در این مراسم ضمن تبریک به دانش آموختگان این جلسه را یکی از مهمترین محافل در جامعه پزشکی کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به گذشته و آینده بسیار جذاب جراحی پلاستیک در ایران به ذکر خاطراتی از اساتید خود پرداخت و نکوداشت و بزرگداشت یاد بزرگان را بسیار مهم برشمرد .

رئیس زاده مطالعه زندگینامه اساتید و بزرگان و الگوبرداری از اخلاق، رفتار، منش، گفتار و مهارت و دانش و تعهد حرفه ای آنان را به دانش آموختگان توصیه کرد و افزود: امروزه تاسی و یادگیری از اخلاق و رفتار بزرگان جامعه پزشکی بسیار ضروری است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور مشی اصلی این سازمان را حفظ تمامیت ارضی رشته‌های دانشگاهی برشمرد.

وی ضمن تبریک به دانش آموختگان جراحی پلاستیک برای آنان در راستای خدمت رسانی به مردم آرزوی توفیق کرد .

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب