دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1403 - 09:09

سیدحسن نصرالله کشور لبنان را به انسجام رساند

سیدحسن نصرالله کشور لبنان را به انسجام رساند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: سیدحسن نصرالله سال ۱۹۹۲ به سمت دبیر کلی حزب‌الله لبنان رسید و در مدت مسئولیت خود موفق شد که کشور پاره پاره لبنان را به یک انسجام برساند.
کد خبر : 935287

به گزارش خبرنگار آنا، پیمان داوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در نشست با اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در ایامی که پشت سر گذاشتیم، همه شاهد روز‌های سختی بودیم، جهان اسلام یکی از برجسته‌ترین سیاستمداران خود را از دست داد، سیدحسن نصرالله نابغه نظامی و سیاسی در جنوب لبنان به دنیا آمد و در سن ۲۰سالگی فرمانده برجسته نظامی در حزب‌الله بود.

وی ادامه داد: سیدحسن در سال ۱۹۹۲ به سمت دبیر کلی حزب‌الله لبنان رسید در مدت مسئولیت خود موفق شد که کشور پاره پاره لبنان را به انسجام برساند و تشتت سیاسی موجود در این کشور را حول محور مقاومت، منسجم کرد. در حقیقت در کشور لبنان قدرت‌های غربی فعال بوده و اکثر امور این کشور به دست این قدرت‌ها اداره و مدیریت می‌شود، شبکه‌های ارتباطی و مخابرات در این کشور در دست آمریکا قرار دارند و احزاب سیاسی در دست و تحت تسلط و نفوذ فرانسوی‌ها هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با اشاره به شرایط کشور لبنان عنوان کرد: اهمیت کار شهید سیدحسن نصرالله زمانی قابل درک است که فضا و شرایط کشور لبنان را ببینیم و بدانیم و به شرایط حاکم بر این کشور واقف باشیم تا متوجه شویم که سیدحسن نصرالله دست به چه کار بزرگی در این کشور زد، کشوری که سابقه جنگ داخلی را با خود یدک می‌کشد، چطور و به چه شکلی متحد و منسجم می‌شود، اختلافات خود را کنار می‌گذارد و به‌صورت یکپارچه به‌سوی هدف خود گام برمی‌دارد.

داوری بیان کرد: این ضایعه، ضایعه‌ای بسیار بزرگ است و سال‌ها طول می‌کشد تا نخبه‌ای مانند سیدحسن نصرالله پرورش پیدا کرده و در کشور خود ایفای نقش کند. بر این باور هستیم که رژیم صهیونیستی تاوان این همه کشت و کشتار و جنایت در حق مردم غزه، لبنان و همه مسلمانان را پس خواهد داد.

وی با اعلام خبر اضافه شدن چهار نفر به کادر هیئت علمی گروه پرستاری  دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: اعضای هیئت علمی یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های مهم دانشگاه هستند که هویت واحد را می‌سازند، اضافه شدن اعضای هیئت علمی در گروه پرستاری را به فال نیک می‌گیریم، امری که باعث دلگرمی همگی شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اضافه کرد: درخواست مجموعه دهاقان از اعضای هیئت علمی تنها و تنها این است که برای واحد وقت بیشتری بگذارند، نیازمند دغدغه آنان نسبت به دانشگاه هستیم، پس مشکلات و مسائل دانشگاه را مسئله و مشکل خود بدانید و به حل‌وفصل مسائل و مشکلات دانشگاه اهتمام داشته باشید. حضور فعال و جدی همه اعضای هیئت علمی در دانشگاه بسیار مورد نظر و مورد انتظار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب