دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 15:23
رنجبر تأکید کرد؛

تلاش دستیاران آموزشی برای ارتقای علمی و آموزشی دانشجویان

تلاش دستیاران آموزشی برای ارتقای علمی و آموزشی دانشجویان
رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان تأکید کرد: دستیاران آموزشی با هدف توسعه علمی و رضایت دانشجویان تمام تلاش خود را در دانشگاه به کار گیرند و در جهت ارتقای علمی و آموزشی به طور مستمر کوشا باشند.
کد خبر : 935236

به گزارش خبرنگار آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جلسه توجیهی دستیاران آموزشی که با حضور معاونان و جمعی از اعضای هیئت علمی و دستیاران آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌هایی که در آنها فطرت الهی و فضائل اخلاقی و انسانی و دینی، شکوفا شده است، اگر با علم و معرفت توأم گردند می‌توانند سعادت خود و جامعه را به ارمغان بیاورند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه دانشگاه بنیان و اساس فرهنگ سازی و تقویت بنیه‌های اجتماعی جامعه است، عنوان کرد: استادان باید در تربیت دانشجویان مومن، متخصص و در تراز انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار گیرند و به این مهم جامه عمل بپوشانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش بهره وری و کارآمدی در دانشگاه از دیگر موارد مهم یاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه اعم از نیروی انسانی توانمد از جمله اعضای هیئت علمی مجرب و امکانات و تجهیزات مورد نیاز در راستای تامین نیروی انسانی و ارائه خدمات تخصصی به بخش‌های مختلف استان و کشور باید مد نظر قرار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه استان یاد کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان با ۱۶ واحد و مرکز با بش از ۳۱ هزار دانشجو توانسته با افتخار آفرینی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، پزشکی، فرهنگی و .. در حل مسائل مهم جامعه سهیم باشد و دستاورد‌های مهمی را نصیب کشور کند.

رنجبر با بیان اینکه آینده نگری و نیازسنجی استان از برنامه‌های این دانشگاه بوده است، اظهار کرد: پایش و راه اندازی رشته‌های کاربردی و متناسب با بخش‌های صنایع، کشاورزی، دریا محور، بازرگانی و تجارت در استان به عنوان چشم انداز این دانشگاه ترسیم و در دستور کار قرار گرفته است.

وی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان را جوان و پویا یاد کرد و گفت: بدون شک نیروی انسانی جوان با انرژی مضاعف می‌تواند با تکیه بر علم و دانش و توانایی خود نقش موثری در پیشرفت استان و تبدیل شدن به قطب قدرتمند و توسعه یافته ایفا کنند.

این مسئول برگزاری به موقع و کامل جلسات آموزشی منطبق با سرفصل‌های آموزشی و برگزاری آزمون‌های ارزیابی در فرایند تدریس را خواستار شد و اظهار کرد: دستیاران آموزشی باید با مسئولیت پذیری و با هدف توسعه علمی و رضایت دانشجویان تمام تلاش خود را در دانشگاه به کار گیرند و در جهت ارتقا علمی و آموزشی به طور مستمر کوشا باشند.

تفهیم مطالب علمی به دانشجو

رئیس شورای آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به نقش آموزش و ظرفیت مشارکت در حرکت به سمت مرجعیت علمی گفت: ارتقای کیفیت آموزشی، به روزرسانی برنامه‌های درسی و مشارکت دادن اساتید در تحقق اهداف کلان دانشگاه از برنامه‌های است که باید مدنظر قرار گیرد و در یک حرکت پویا و منسجم به سمت افزایش بهره وری و پایداری علمی منجر شود.

آتسا پارساپور با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌ها و سرفصل دروس، حضور به موقع و اعلام نمرات در کنار اخلاق متعالی اسلامی با هدف ارتقای تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی مبتنی بر آموزه‌های دینی و وحیانی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ارتقای قانونمداری، خردورزی و التزام به مسئولیت‌های اجتماعی و تقویت نقش سازنده اساتید در اصلاح نظام جذب، ارزیابی با رویکرد جامع سلامت محور و آموزش گرا و توجه به محتوای آموزشی و تفهیم مطالب علمی به دانشجو را خواستار شد و افزود: استادان باید با حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی، در جهت رشد علمی، تعلیم و تربیت و تهذیب نفس در کنار دانشجویان باشند و آنها را در این مسیر خطیر هدایت و رهبری کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد بندرعباس ابراز امیدواری کرد که آغاز این همکاری بتواند فصل نوینی از موفقیت‌ها، نوآوری‌ها و شکوفایی‌های بزرگی را به روی دانشگاه بگشاید تا بتوان با استفاده از این ظرفیت بزرگ در مسیر رضایتمندی جامعه گام برداریم. 

این جلسه با توضیحات سایر اعضای هیئت رئیسه، مدیران گزینش، حراست در خصوص حوزه‌های تخصصی فرهنگی، عقیدتی، پژوهشی و ... ادامه یافت و سپس مسئولان به پرسش‌ها و ابهامات اساتید دستیار آموزشی پاسخ دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب