دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 14:02
رئیس دانشگاه آزاد گلستان:

تاریخچه دانشگاه آزاد گرگان تدوین می‌شود/ تولید ۲ نوع بذر و خودکفایی کشور

تاریخچه دانشگاه آزاد گرگان تدوین می‌شود  تولید ۲ نوع بذر و خودکفایی کشور
سیدعلی طاهری گفت: تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از ابتدای راه‌اندازی تاکنون در حال تدوین است.
کد خبر : 935201

به گزارش خبرنگار آنا به مناسبت سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل گرگان نشست خبری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان، مهدی غریب معاون هماهنگی و برنامه ریزی استان، علی تجری رئیس سرای نوآوری واحد گرگان و اصحاب رسانه استان گلستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان با بیان اینکه سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی حل مسئله است، گفت: سیاست‌های جدید دانشگاه به این صورت است که به سمت دانشگاه حل مسئله برویم و مشکلات جامعه را حل کنیم تا فاصله دانشگاه و جامعه کم شود.

وی با اشاره به کسب عنوان برتر استان در حوزه آموزش تصریح کرد: ازجمله مهم‎ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش، بررسی نیاز‌های کسب و کار منطقه‎ای و اضافه کردن رشته مطابق با این نیاز‌ها و سپس ایجاد فضای کیفی آموزش و کارآفرینی برای دانشجویان بود که با انجام گرفتن اقدامات مثمر موفق به کسب عنوان برتر در کشور به همراه ۵ استان دیگر شدیم.

طاهری افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول تحصیل هستند، که ۵۲ درصد دانشجویان این استان را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با اشاره به خودکفا کردن کشور از دو نوع بذر گیاهی اظهار کرد: شهرک گلخانه‌ای فرهیختگان واحد گرگان با فعال کردن شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه موفق به دستیابی تولید ۲ نوع بذر و خودکفایی کشور شد به‌نحوی‌که که در گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد و اکنون نیز به چند کشور خارجی صادرات گل‌های زینتی انجام می‌شود.

تاریخچه دانشگاه آزاد گرگان تدوین می‌شود/ تولید ۲ نوع بذر و خودکفایی کشور

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان ۱۴ نشریه تخصصی، ۲۲۶ آزمایشگاه تخصصی، ۱۷۲ هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی و ۱۷۰ هکتار زمین برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و کشاورزی در اختیار دارد که برای فعالیت علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید استفاده می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ۱۰۰ میلیارد تومان از بنیاد شهید و امور ایثارگران طلب دارد

سید علی طاهری اشاره‌ای به راه اندازی دانشگاه آزاد گرگان در ۱۴ مهر ۱۳۶۶ کرد و گفت: امروز که در ۳۷ امین سالگرد آن هستیم، افتخارات زیادی نصیب استان شده است که تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از ابتدای راه‌اندازی تاکنون در حال تدوین است و این کار واقعا واجب است که یک پیشینه‌ای به صورت مکتوب تهیه و ماندگار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اضافه کرد: دانشجویانی که فرزندان شاهد و ایثارگر باشند در دانشگاه آزاد رایگان تحصیل می‌کنند و هزینه تحصیل آنها را دولت به دانشگاه می‌پردازد که دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ۱۰۰ میلیارد تومان از بنیاد شهید و امور ایثارگران طلب دارد و همچنین دانشجویانی که مشغول تحصیل هستند یا فارغ التحصیل شدند نیز مبلغ ۱۴۵ میلیارد بدهی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب