دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 13:50

استادان دانشگاه باید به تازه‌های فرهنگ و علم مجهز شوند

استادان دانشگاه باید به تازه‌های فرهنگ و علم مجهز شوند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر گفت: باید استاد دانشگاه مجهز به تازه‌های فرهنگ و علم بوده، دانش، روش‌های اقناع‌سازی فکری و راهکار‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج پوشش اسلامی را کسب کند.
کد خبر : 935190

به گزارش خبرنگار آنا، زید احمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر در نشست کارگروه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه اظهار کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یک برنامه پنج‌ساله راهبردی و عملیاتی و محور کار دانشگاه است که پنج رویکرد تحول‌آفرین در این سند بیان شده، یک مورد آن مربوط به حوزه فرهنگی است و کارگروه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه باید به مرکز فرماندهی مقابله مستقیم با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری دشمن، نفوذ فرهنگ بیگانه در دانشگاه است، عنوان کرد: عملکرد علمی و فرهنگی دانشگاه در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فناوری، رابطه و اثرگذاری مستقیم در جامعه دارد، هرگونه تعلل، ضعف در عمل و کم‌کاری در حوزه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری باعث قتل‌عام فرهنگی در دانشگاه و جامعه می‌شود و اجرای دقیق دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه، بهترین راه‌حل برای مقابله با این تهاجم فرهنگی دشمن است.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر تأکید کرد: تربیت اجتماعی دانشجویان، رسالت اصلی دانشگاه است و نباید نسبت به کارکرد کلاس و استاد به‌عنوان نقش کلیدی، تأثیرگذار و محوری در تعلیم و تربیت، غفلت کنیم. باید استاد دانشگاه مجهز به تازه‌های فرهنگ و علم بوده، دانش، روش‌های اقناع‌سازی فکری و راهکار‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج پوشش اسلامی را کسب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب