دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ورسه‌ای در دومین رویداد صدرا:

واحد علوم و تحقیقات بستری برای ورود دانشجویان به اشتغال نو است

واحد علوم و تحقیقات بستری برای ورود دانشجویان به اشتغال نو است
رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و با بیش از ۱۰۰ شرکت و صاحبان صنعت در حال برگزاری است؛ صدرا بستر مناسبی برای ورود دانشجویان به بازار کار و مشاغل نو را فراهم کرده است.
کد خبر : 935162

به گزارش خبرگزاری آنا، «مهدی ورسه‌ای» معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در حاشیه رویداد صدرا گفت: در این رویداد بیش از ۱۰۰ شرکت در قالب مجموعه‌های هلدینگ شرکت کرده‌اند. در این رویداد سعی شده تا شرکت‌های بزرگ و مطرح و کارآفرینان برتر کشور در حوزه‌های مختلف اعم از خودروسازی، صنایع نساجی، انفورماتیک و هوش مصنوعی، صنایع کامپیوتری و همچنین صنایع غذایی و معدنی حضور داشته باشند.

معاون آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات ضمن بیان اینکه این دوره از رویداد با تاکید بر ارتباط موثر و شبکه‌سازی موثر بین دانشجویان و کارآفرینان آغاز به کار کرده است، افزود: دانشگاه بستر را برای حضور دانشجویان در صنعت و شرکت‌ها فراهم می‌سازد تا دانشجویان در کنار تحصیل در قالب طرح پویش، کارورزی و کار پاره‌وقت در شرکت‌ها مشغول فعالیت شوند و بتوانند درکنار تحصیل، در مهارت آموزی نیز موفق عمل کنند.

ورسه‌ای ضمن تاکید به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان یک نهاد سعی می‌کند دانشجویان را در قالب یک شبکه بزرگ ساختاری قرار داده تا ارتباط موثر و مفید میان آنها و صنعت را ایجاد کند. هدف اصلی رویداد صدرا ایجاد شبکه‌سازی است. طرح پویش و ایجاد شبکه‌سازی که بین ذی‌نفعان است. ذی‌نفعان علم تنها استادان و دانشجویان نیستند، بلکه شرکت‌های تولیدی، کارآفرینان، کارخانجات صنعتی و شرکت‌های خدماتی نیز در زمره این ذی‌نفعان قرار دارند. 

به گفته وی، از دیگر اهداف این رویداد، تبدیل دانش به ثروت است. دانشجویان باید توانایی تحقق و پیاده‌سازی دانش خود را در سازمان‌ها و صنایع کشور به صورت علوم کاربردی داشته باشند و رویداد صدرا به این امر کمک شایانی می‌کند.

ورسه‌ای گفت: علاوه بر وظیفه جاری معاونت آموزشی و مهارتی در خصوص برنامه‌ریزی آموزشی و برگزاری منظم کلاس‌ها، تحول ساختاری و حرکت به سمت دانشکده‌های موضوعی، گروه‌های تخصصی موضوعی، رشته‌های بین رشته‌ای و میان رشته‌ای از دیگر وظایف ذاتی این معاونت است. سعی بر این است با تعریف رشته‌های بین رشته‌ای و دانشکده‌های موضوعی، نیروی انسانی مورد نیاز کشور در عرصه‌های جدید علوم و فناوری نو آماده کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان قشر فرهیخته، جوان، پرانگیزه و خودباور کشور هستند و دانشگاه باید این روحیه امید به آینده و خودباوری را در دانشجویان پر رنگ و زنده نگه دارد، ادامه داد: به دانشجویان توصیه می‌کنم از تمام ابعاد و جنبه‌های آموزشی، علمی و تحقیقاتی، خود را توانمند کنند تا به دانایی محوری برسند. دانشجویان نسل جدید از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند که باید در مسیر درست استفاده شود تا بتوانند گام‌های مهمی برای توسعه و ارتقاء همه جانبه در کشور بردارند.

ورسه‌ای ادامه داد: استادان، دانشجویان و کارآفرینان باید براساس شعار سال که جهش تولید است، گام بردارند و دانشگاه نیز به عنوان یک نهاد بایستی بسترسازی و شبکه‌سازی این حرکت را فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب