دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 10:34
در حاشیه همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله»؛

عراقچی: به ریاض می‌روم/ به هیچ وجه از سیاست «حمایت از مقاومت» عدول نخواهیم کرد

عراقچی: به ریاض می‌روم  به هیچ وجه از سیاست «حمایت از مقاومت» عدول نخواهیم کرد
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در ادامه رایزنی‌ها من امروز عصر سفری به منطقه خواهم داشت هم به ریاض خواهم رفت و هم به برخی دیگر از پایتخت های منطقه، گفت: تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته جمعی از سوی کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و جامعه بین الملل برای حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد ادامه دارد.
کد خبر : 935124

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: رایزنی‌های ما در رابطه با تحولات منطقه و برای جلوگیری از جنایت بی شرمانه رژیم صهیونیستی در لبنان در حال انجام است.  تلاش‌های و رایزنی‌های ما ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بعد از رایزنی‌هایی که ما در نیویورک و در دوحه داشتیم، من سفری به بیروت و دمشق داشتم، افزود: صهیونیست‌ها قدرت و دقت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در ادامه رایزنی‌ها من امروز عصر سفری به منطقه خواهم داشت هم به ریاض خواهم رفت و هم به برخی دیگر از پایتخت‌های منطقه. تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته جمعی از سوی کشور‌های منطقه، کشور‌های اسلامی و جامعه بین الملل برای حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد ادامه دارد.

عراقچی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از مقاومت است این یک سیاست اصولی هست که قبلا بوده الان هم هست و در آینده هم خواهد بود و به هیچ وجه ما از این سیاست عدول نخواهیم کرد.

وی گفت: رایزنی‌هایی اگر صورت می‌گیرد برای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی است و برای این است از تلاشی رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در منطقه جلوگیری بشود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه ما بارها اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش و افزایش تنش و خواهان جنگ نیست؛ اگرچه ما از جنگ نمی‌ترسیم و همه جوره آمادگی کامل داریم، اضافه کرد: اگر می‌خواهند اراده ما را امتحان می‌توانند این کار را انجام بدهند. ما برای هر سناریو و برای هر وضعیت آمادگی داریم.

عراقچی ادامه داد: نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی به سر می‌برند و تمام اهداف لازم را شناسایی کردند ولی سیاست ما سیاست جنگ و ادامه تنش نیست؛ اگرچه برای آن آمادگی داریم.

وی بیان داشت: سیاست ما توقف درگیری‌ها هست و رسیدن به یک آتش بس عادلانه که مورد توافق مورد قبول و پذیرش مقاومت باشد و برای این کار تلاش خواهیم و به رایزنی‌های خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب