دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه وب‌سرویس‌های کلیدی سازمان غذا و دارو به توسعه‌دهندگان حوزه سلامت

ارائه وب‌سرویس‌های کلیدی سازمان غذا و دارو به توسعه‌دهندگان حوزه سلامت
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدانا از ارائه وب‌سرویس‌های کلیدی به توسعه‌دهندگان سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت خبر داد و گفت: این خدمات با هدف بهبود دسترسی عادلانه و تسهیل خدمات به مردم طراحی شده‌اند.
کد خبر : 935115

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، سعید کاظمی اعلام کرد: سازمان غذا و دارو با هدف بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های حوزه سلامت و تسهیل دسترسی توسعه‌دهندگان، مجموعه‌ای از وب‌سرویس‌های کلیدی را در اختیار اکوسیستم سلامت الکترونیک کشور قرار داده است.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین این وب‌سرویس‌ها می‌توان به کدینگ نسخه‌نویسی (eRx) و نسخه‌پیچی (IRC) اشاره کرد که به منظور تسهیل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک طراحی شده‌اند. همچنین وب‌سرویس کاتالوگ فرآورده‌های سلامت‌محور و وب‌سرویس دارویار که به مابه‌التفاوت ارز ترجیحی دارو مربوط می‌شود نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

کاظمی همچنین به دیگر امکانات اشاره کرد و گفت: وب‌سرویس استعلام پروانه داروخانه‌ها و فرآورده‌های سلامت‌محور و نیز وب‌سرویس استعلام شناسه رهگیری و ردیابی (UID) نیز از دیگر ابزار‌هایی هستند که به افزایش شفافیت و دقت در اطلاعات مربوط به داروخانه‌ها و فرآورده‌های سلامت کمک می‌کنند.

این وب‌سرویس‌ها به گفته کاظمی، با هدف افزایش شفافیت، کارآمدی بیشتر و ایجاد ارتباطات بهتر بین سیستم‌های مختلف حوزه سلامت طراحی شده و از طریق فرآیندی مشخص در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: غذا و دارو
ارسال نظر
قالیشویی ادیب