دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 09:56
همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله»؛

عراقچی: رژیم صهیونیستی اراده ما را آزمایش نکند/ در انجام پاسخ نه تعجیل می‌کنیم و نه تعلل

عراقچی: رژیم صهیونیستی اراده ما را آزمایش نکند  در انجام پاسخ نه تعجیل می‌کنیم و نه تعلل
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری گفتند عملیات طوفان الاقصی تجربه‌ای تلخ و شکستی سنگین را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد؛ شکستی که جبران‌ناپذیر است.
کد خبر : 935109

به گزارش خبرگزاری آنا،  همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله» صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر  امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه برگزار شد.

عراقچی در این نشست با اشاره با عملیات طوفان الاقصی گفت: بی تردید همانگونه که مقام رهبری فرمودند این عملیات برای نخستین بار تجربه شکستی تلخ را به دشمن نشاند. توصیف مقام رهبری در نماز جمعه نصر مبنی بر بازگشت رژیم به ۷۰ سال قبل بهترین تعبیر تاکید طوفان الاقصی است.

وی افزود: نکته دیگر صلابت و اقتدار اسلامی است که با تشکیل جبهه مشترک، اقتدار اسلامی را چنان نمایان ساخت که منجر به تغییر موازنه سنتی تهدید در عرصه بین‌المللی شد.

وزیر خارجه اظهار داشت: امروز دستان مقاومت اسلامی به برکت تلاش همه رزمندگان پرتوان پر است و به شجره طیبه‌ای بدل شده است. مقاومت قایل به شخص نبوده و نیست. شهادت پایه‌های مقاومت را تحکیم بخشیده است. دولت چهاردهم بر عهد و پیمان مستحکم در آزادی قدس شریف باقی خواهند ماند.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق به خوبی عزم و اراده ایران را به نمایان گذاشت تا همگان  بدانند ایران در برابر هر تهدیدی سخت پاسخ خواهد داد. پس از رایزنی‌های فشرده در نیویورک و مجمع گفتگو‌های آسیایی در دوحه، تلاش‌های ما با ادامه سفر به منطقه ادامه پیدا کرد. ایران با تمام قوا پشت سر مقاومت خواهد ایستاد و هیچکس نباید تردیدی در این خصوص به خود راه دهد.

عراقچی تصریح کرد: در طول سالیان گذشته مقاومت فراز و نشیب‌هایی را شاهد بوده، اما هر بار مقاوم‌تر به مسیر خود ادامه داده است. ما به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنیم که اراده ایران را آزمایش نکند. اگر هر حمله‌ای صورت گیرد پاسخ ما قدرمندانه‌تر از گذشته خواهد بود. ما هر حرکتی را به دقت رصد می‌کنیم و در انجام پاسخ تردید و تعلل و عجله نداریم. هرگونه حمله به تاسیسات زیربنایی ایران با پاسخ شدیدتر پاسخ داده خواهد شد و آنان دقت و قدرت موشک‌های ما را تجربه کردند.

وی در پایان گفت: در کنار شهدای برجسته مقاومت از شهید اسماعیل هنیه میهمان گرامقدر ایران یاد می‌کنم.

بنابر این گزارش، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین نیز در این مراسم اظهارکرد: ملت‌ها باید در کنار فلسطین باشند. عملیات طوفان الاقصی ماهیت رژیم صهیونیستی را نشان داد. شیطان اصلی آمریکاست.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: آمریکا و اعوان و انصار و نوکران آن در منطقه و جهان حقایق را جعل می‌کنند. ما در یک نبرد واقعی قرار داریم و هیچکس نمی‌تواند از کنار این نبرد ساده عبور کند.

ابوشریف اضافه کرد: مسئله توقف جنگ بعید است و جنگ فرسایشی امری بعید است چون اسرائیل نمی‌تواند وارد جنگ فرسایشی شود. ما در آستانه یک جنگ جهانی قرار داریم و همه باید آماده باشند و خط و خطوط شان مشخص باشد. این جنگ علیه انسانیت و وحشی‌گری است.

وی افزود: مقاوم خواهیم بود اما با تمام توان به مقاومت ادامه می‌دهیم. علی رغم محاصره اقتصادی و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا و عربی همچنان با این رژیم مبارزه می‌کنند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: بازیگر اصلی آمریکاست. بعد از طوفان الاقصی، کشورهای عربی نه هیچ کرامت و عزتی دارند و همه چیز خود را از دست دادند. آلترناتیو محور مقاومت است. محور مقاومت عقب نمی‌نشیند و این همه حمله خللی در عملیات آن‌ها ایجاد نکرده است و آینده به نفع ما خواهد بود.

ابوشریف ادامه داد: ما الان در یک نبرد واقعی و جدی قرار داریم، هیچ کس نمی‌تواند از کنار این نبرد ساده‌لوحانه عبور کند. به نظرم من الان مسئله توقف جنگ خیلی بعید است و جنگ فرسایشی هم امری بعید هست چون اسرائیل نمی‌توانده به جنگ فرسایشی ورود داشته باشد.

وب با بیان اینکه ما چه بسا الان در آستانه یک جنگ فراگیر یا بهتر است بگویم که جنگ جهانی به روش دیگری قرار داریم؛ تصریح کرد: بنابراین همه باید آماده باشند و همه باید در این نبرد خط و خطوط شان آشکار باشد. ما در مقاومت پایدار باقی خواهیم و با تمام توان خودمان به این مقاومت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب