دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی؛

غلبه روح معنویت بر جهان مادی مصداق ایمان غیبی است/با ترور شهید سید حسن نصرالله مقاومت اوج گرفت

غلبه روح معنویت بر جهان مادی مصداق ایمان غیبی است با ترور شهید سید حسن نصرالله مقاومت اوج گرفت
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، در آیین پاسداشت رهبران شهید حماس و‌ حزب الله گفت: با شهادت این عزیزان صدها سید حسن نصرالله و هنیه پا به عرصه حیات گذاشته و به دفاع از حریم اسلامی می پردازند.
کد خبر : 935102

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، آیین پاسداشت رهبران شهید حماس و‌حزب الله، سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه؛ همراه با بررسی آخرین تحولات و اخبار غزه، کرانه باختری، اورشلیم و لبنان با حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و با حضور محمد سبو وزیر کشاورزی و رئیس حزب امانت، جمعی از روحانیون دینی، اندیشمندان و فرهیختگان، اساتید دانشگاه و حضور پرشور صدها شهروند مالزیایی در محل موسسه مطالعات پیشرفته اسلامی(IAIS) برگزار شد.

این همایش سه ساعته از ساعت ۲۰ تا ۲۳ به وقت مالزی در روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۴ مقارن با ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۳ در اعلام انزجار نسبت به یک سال جنایت و نسل کشی در غزه، با عنوان «فریاد همگانی علیه نسل کشی قرن؛ اسرائیل محور شرارت» با شعار توقف نسل کشی، نجات غزه و آزادی فلسطین؛ در محورهای: «شناخت جنبش مقاومت در برابر اسرائیل صهیونیست و آمریکا»، «تحلیل ترور رهبران حماس و حزب الله»، «افشای توطئه جنایتکارانه نسل کشی اسرائیل»، و «شکستن مصونیت اسرائیل از قوانین بین‌المللی از طریق فشار بین‌المللی» برگزار شد.

حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، صحبتهای خود را با این پرسش آغاز کرد که عوامل موفقیت امت اسلامی در نگاه قرآن چیست و گفت: ایمان به خدا، ایمان به غیب، وحدت، شهادت و روح معنوی از مهمترین عوامل پیروزی امت اسلامی است. 

وی غلبه روح معنویت بر جهان مادی را مصداق ایمان غیبی عنوان کرد و افزود: ایمان زبانی، قلبی و عملی می تواند روح دینی را در جامعه گسترش دهد.  

ارزانی، همچنین با ارائه تحلیلی از آخرین تحولات غزه فلسطین و سرزمین‌های اشغالی از عملیات طوفان الاقصی به عنوان عملیاتی یاد کرد که با در هم شکستن هژمونی آمریکا و اسرائیل، تمامی معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای را دستخوش تغییر کرده است.

وی ترور رهبران حماس و حزب الله را حاکی از استیصال و عجز و ناتوانی اسرائیل در ترمیم شکست جبران ناپذیر عملیات طوفان الاقصی و پایداری و مقاومت مردم مظلوم و بی دفاع غزه برشمرد و گفت: مقاومت یک مکتب و یک تفکر نامیراست، مقاومت هیچ گاه قائم به فرد نبوده و  با شهادت رهبران آن از بین نمی‌رود.

ارزانی، با محکومیت ترور رهبران و فرماندهان محور مقاومت، اظهار کرد: دشمن خیال میکند با شهادت اسماعیل هنیه و یا شهید سید حسن نصرالله کار تمام می شود اما اینجا نقطه اوج گرفتن مقاومت و قوت یافتن بیشتر آن است چرا که با شهادت این عزیزان ده ها سید حسن نصرالله و هنیه پا به عرصه حیات گذاشته و به دفاع از حریم اسلامی می پردازند.

وی پایداری و مقاومت مردم مظلوم غزه زیر آماج بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی، کشتار زنان و کودکان، محاصره غذایی، دارویی و بهداشتی را در کنار حجم غیر قابل تصور از کشتار وحشیانه زنان و کودکان را تنها نشأت گرفته از ایمان راسخ و ستودنی آنان به خداوند دانست و گفت: عامل موفقیت امت اسلامی در تقویت ایمان به خداوند ایمان به غیب و وحدت جهان اسلام است.

ارزانی، با اشاره به مسئله شهادت در فرهنگ اسلامی، ابراز کرد: مسلمانان باید با وحدت و همبستگی، با عدالت پیشه کردن به دفاع از ملت های مظلوم فلسطین و لبنان بر خواسته و هراس و وحشتی از دشمن نداشته باشند چرا که قطعا پیروزی از آن ماست.

وی در ادامه افزود: اسراییل مترصد بود تا خود را با گنبد آهنین محافظت کند ولی همه ی دنیا مشاهده کرد که قدرت پوشالی اسراییل از خانه ی عنکبوت سست بنیان تر است. و ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت.

در ادامه این مراسم داتوک سری محمد سبو، وزیر کشاورزی و رییس حزب امانت، داتوک سری استاد احمد آونگ رییس شورای جهانی مساجد حامی فلسطین، استاد محد عزمی عبدالحمید، رییس ماپیم، شورای مشورتی سمن های اسلامی مالزی،  جناب آقای چارلز سانتیگو، عضو پارلمان مالزی، دکتر سید عزمان علوی، مدیر عامل مرکز مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی، جناب آقای چوآ تیان چانگ، دبیر انجمن همبستگی فلسطین، هشام الدین رییس، فعال نوگرای در حوزه فلسطین، استاد سید شیخ العطاس رییس موسسه سجاگات، جناب آقای بدرالدین صیام، رییس پیکام موسسه حمایت از فلسطین و جناب آقای سید ابراهیم سید نوح، عضو پارلمان مالزی و حامی فلسطین ضمن محکومیت جنایات اسرائیل بر وحدت جهان اسلام در برابر نسل کشی در غزه تاکید کردند.

در این همایش بزرگ که ایراد سخنان و تحلیل های ۱۲ نفر از چهره های شاخص سیاسی، دینی ، علمی و فرهنگی را به همراه داشت، شرکت کنندگان و صاحب نظران با سردادن شعارهایی در حمایت از مواضع قاطع کشورمان در حمایت از مردم مظلوم غزه و موشکباران سرزمین های اشغالی قدردانی کردند. 

جالب توجه اینکه پاسخ دندان شکن ایران به جنایات اسراییل، روحیه ی امید را در مسلمانان جنوب شرق آسیا زنده کرده است. در سخنان قاطبه ی سخنرانان حمایت از جمهوری اسلامی ایران و محکوم کردن سکوت کشورهای عربی کاملا مشهود بود. همچنین قبل از سخنرانی هر یک از سخنرانان، شعارهایی مانند: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، فلسطین اشغالی آزاد باید گردد. اسراییل محور شرارت سرداده می شد و حال و هوای نمازجمعه های ایران اسلامی تداعی می شد. در پایان همایش از تمامی شرکت کنندگان برای حضور در راهپیمایی روز جمعه مورخ 11 اکتبر مقارن با 20 مهرماه 1403 دعوت به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب