دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کنسرت «لیان» در برج میلاد برگزار شد؛

وقتی سفیر ژاپن به موسیقی بوشهری علاقه‌مند می‌شود

وقتی سفیر ژاپن به موسیقی بوشهری علاقه‌مند می‌شود
کنسرت گروه لیان شب گذشته در حالی در برج میلاد برگزار شد که سفیر ژاپن به دلیل علاقه فراوان به موسیقی بوشهری، قطعه‌ای را با محسن شریفیان همنوازی کرد.
کد خبر : 935034

به گزارش خبرگزاری آنا، کنسرت گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان شب گذشته پانزدهم مهر ماه در بجر میلاد تهران برگزار شد. در این کنسرت که محسن شریفیان به همراه دخترش «لیانا شریفیان» آغاز کننده آن به سبک و سیاق پرانرژی همیشگی بودند، اتفاقاتی در اواخر اجرا رخ داد که بر خلاف همیشه حاضرین از سالن با اشک و گریه سالن خارج شدند.

در اواسط اجرا محسن شریفیان رو به حضار گفت: معذرت میخواهم که در این بخش از کنسرت که شور و حال شما و انرژی بالا، در بهترین حالت ممکن است، این موضوع را مطرح می‌کنم. چون پر از درس است. درس زندگی و همزیستی که بی شک باید به آن توجهی ویژه کرد. برسیم به قصه زندگی ما در گروه «لیان». گروه ما ۳۱ سال است که در کنار هم کار و زندگی می‌کنیم. من هر چه دارم از تک تک اعضای گروه دارم. اتفاقی که غم انگیز است و تعهد اعضای گروه را نشان می‌دهد را با نهایت ناراحتی به شما در این لحظه ار کنسرت اعلام می‌کنم. یکی از نوازنده‌های من در این کنسرت «حسین کاوه خو» که در سانس قبل هم او را در آغوش گرفتم و بوسیدم، امشب مادرش فوت کرده و فردا صبح باید برای تشییع پیکر ایشان به شهرش برود. او با نهایت اندوهی که داشت، ماند و گفت موظف و متعهد به ماندن و اجرای این برنامه است.

محسن شریفیان با بغض گفت: داغی بالاتر از مادر داریم؟ حسین کنار ما ماند تا دل شما را شاد کند. ما فقط شرمنده‌ایم و به او افتخار می‌کنیم. در این لحظه شادترین قطعه خود را به حسین تقدیم می‌کنیم. در این لحظه غمگین و تلخ؛ و با حرکات آئینی مان، این داغ را به حسین تسلیت می‌گوییم و شریک غم اش هستیم. ما در همه مراس‌ هایمان، از عزا و شادی، سنت‌های آیینی داریم و این سبک زندگی ماست...

در ادامه یکی از اعضای گروه در حالی که شادترین قطعه لیان در حال اجرا بود، با حرکات آیینی بوشهری به سمت نوازنده عود رفت و در این لحظه محسن شریفیان نیز روی صحنه در مقابل نوازنده‌اش زانو زد و گریست. این تصاویر عجیب بی شک تا همیشه در ذهن دوستداران لیان نقش خواهد بست.

کنسرت لیان در سانس نخست نیز میزبان سفیر ژاپن بود و در اتفاقی جالب، سفیر ژاپن در بخشی از اجرا به دلیل علاقه فراوان به موسیقی بوشهری، قطعه‌ای را با محسن شریفیان همنوازی کرد.

محمود بردک نیا، فرزاد خسروی، حسین کاوه خو، حمزه مقدم، محمدرضا مقدم، صادق حسین پور، آکا صفوی، لیانا شریفیان و محسن شریفیان اعضای گروه «لیان» در این کنسرت بودند. این کنسرت به همت موسسه «کامیاب بهاران» و به تهیه کنندگی علی حق شناس برگزار شد و برای تاریخ ۶ آبان نیز تمدید شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب