دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان مقاله دومین ویژه‌نامه «تاریخ اجتماعی و هنر» منتشر شد

فراخوان مقاله دومین ویژه‌نامه «تاریخ اجتماعی و هنر» منتشر شد
فراخوان مقاله دومین ویژه‌نامه «تاریخ اجتماعی و هنر» توسط مجله تحقیقات تاریخ اجتماعی منتشر شد و علاقه‌مندان تا پایان آذر ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند خلاصه مقاله خود را به دبیرخانه آن ارسال کنند.
کد خبر : 935023

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری آنا؛ مجله تحقیقات تاریخ اجتماعی در نظر دارد، دومین شماره ویژه‌نامه «تاریخ اجتماعی و هنر» را به‌زودی منتشر کند. 

این ویژه‌نامه علاوه بر پذیرش مقالات علمی و پژوهشی در حوزه عمومی مطالعات تاریخ اجتماعی و هنر، در دو محور اختصاصی زیر نیز پذیرای آثار پژوهشی علاقه‌مندان خواهد بود.

فراخوان مقاله دومین ویژه‌نامه «تاریخ اجتماعی و هنر» منتشر شد

محور‌های ویژه‌نامه «تاریخ اجتماعی و هنر» به شرح ذیل است:

محور‌های اختصاصی:

محور نخست: «تاریخ اجتماعی و هنر خوش‌نویسی»

تمرکز موضوعی این ویژه‌نامه بر خوش‌نویسی و کتابت به‌مثابه شغل و پایگاه درآمدی، کاربرد‌های رسانه‌ای آن در قالب‌های متنوع اعم از کتیبه‌نگاری، نامه‌نگاری‌های دولتی و خصوصی، کاربرد خوش‌نویسی در تولید کتاب و تحولات آن پس از رواج فناوری چاپ، خوش‌نویسی چونان عنصری هویتی، مسئله آموزش خط و خوش‌نویسی و نظایر آنها خواهد بود.

محوردوم: «تاریخ اجتماعی و هنر در آسیای صغیر دوره‌ی اسلامی»

معرفی و تحلیل ابعاد اجتماعی هنر‌های حوزه جغرافیایی آسیای صغیر و مناطق حاشیه آن در دوره اسلامی، به‌ویژه در دوره حکومت‌های سلجوقیان آناتولی و عثمانی، اهمیت و کاربرد منابع هنری این مناطق در مطالعات تاریخ اجتماعی، بازشناسی هویت اجتماعی در آثار هنری این مناطق، تعاملات اجتماعی هنر آسیای صغیر با هنر حوزه ایران فرهنگی، مهاجرت و جابه‌جایی‌های عناصر انسانی و مادی و شیوه‌های هنری، تحولات هنری در آسیای صغیر در دوران مدرن و نظایر این موارد را شامل می‌شود.

درضمن این امکان برای محققان فراهم است که ابتدا طرح یا خلاصه تحقیق‌شان را برای مجله و دبیر تخصصی ویژه‌نامه ارسال و پس از تأیید موضوع، به مطالعه، تحقیق و نگارش مقاله مورد نظر در بازه زمانی مشخص، اقدام فرمایند.

مقالات نهایی به تحریریه و سپس داوران سپرده شده و در صورت تأیید، در چارچوب ضوابط مجلات علمی منتشر خواهد شد.

گفتنی‌است، مقالات روش‌شناسی و ترویجی نیز در مجله قابل پذیرش و انتشار هستند.

علاقه مندان می‌توانند طرح یا خلاصه مقاله خود را به نشانی مجله https://socialhistory.ihcs.ac.ir ارسال کنند. همچنین شماره پیام‌گیر در واتس آپ: ۰۹۱۲۴۵۲۳۶۲۴ پاسخ‌گوی سؤالات احتمالی محققان محترم در این خصوص است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب