دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساماندهی برند‌ها در دستور کار بخش خصوصی

ساماندهی برند‌ها در دستور کار بخش خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اقداماتی برای ساماندهی در حوزه برند‌ها و برنامه ریزی برای معرفی آنها، در اتاق بازرگانی آغاز شده است.
کد خبر : 935007

به گزارش خبرگزاری آنا، صمد حسن‌زاده در نخستین نشست هم اندیشی برند‌های برتر تجاری اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق بازرگانی ایران به دنبال شناسایی و معرفی برندهاست و در همین زمینه شورای مشورتی در حوزه برند تشکیل می‌شود. شایان ذکر است که برندها، سرمایه ملی هستند که برای آن سرمایه گذاری می‌شود و نباید آن ها را کوچک شمرد.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به امکانات برندسازی در کشور، تصریح کرد: در همه مسائل کشور با حمایت‌های منطقی و اجرای مقررات کشور، بزرگ‌ترین مشکلات را می‌توان حل کرد. قابل توجه است که با اینکه ایران سهم کمی از وسعت جهان را دارد، اما امکانات زیرساختی و معدنی ۱۵ درصد کل دنیا در کشور ماست و امکانات بسیار زیادی داریم.

وی با بیان اینکه همه فعالان اقتصادی و مسئولان باید به ارتقای اقتصاد و ظرفیت‌های برند‌ها توجه داشته باشند، تاکید کرد: با برندسازی می‌توان در عرصه جهانی تاثیرگذار بود. برند‌ها در عرصه جهانی بسیار مهم هستند. به عنوان مثال توجه کنید که چگونه‌ چهار برند خارجی برای کره جنوبی سرمایه ملی و جهانی آفریده است در حاکی که روزی بود که ایران کالا‌های کره‌ای را با اکراه می‌خرید، اما امروز به خاطر کیفیت و برند‌ها از این کالا‌ها خریداری می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابراز امیدواری کرد تا دولت به‌منظور توسعه صادرات و تجارت ایران با دیگر کشور‌ها اقدام به برنامه ریزی و حل مشکلات کند  و تصریح‌کرد: امروز تجار برای انتقال پول و تبادلات مالی ۲۰ درصد بالاتر از سایر کشور‌ها هزینه کرده فعالان اقتصادی در این شرایط سخت اقدام به تولید و صادرات می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتاق بازرگانی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب