دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1394 - 08:38
واحدهای دانشگاهی در سالی که گذشت

از تحقق 12 درصد درآمد غیرشهریه تا رونمایی از قایق های هیبریدی و خورشیدی در واحد بندرعباس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: ساخت و تکمیل مرکز رشد و واحدهای فناور با زیر بنای 800 متر مربع در دو طبقه و استقرار 8 شرکت دانش‌بنیان از اتفاقات بزرگی بود که در سال 93 به سر انجام رسید.
کد خبر : 9349

دکتر مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، عملکرد سال 93 این واحد دانشگاهی را تشریح و اظهار کرد: سال گذشته را با شعار فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز کردیم و با کوشش و تلاش در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان دانشگاه و افق 1404 گام های خود را محکمتر از قبل برداشتیم و سعی کردیم تا با تکیه بر این دستور العمل مسیر و هدف خود را مشخص کنیم .


وی،ادامه داد: ساخت و تکمیل مرکز رشد و واحدهای فناور با زیربنای 800 متر مربع در دو طبقه و استقرار 8 شرکت دانش‌بنیان از اتفاقات بزرگی بوده که در سال 93 به سرانجام رسیده و چند طرح کاربردی تولید کیتین و کیتوز از پوست میگو، بهینه سازی و تولید نیمه صنعتی کیت غربالگری هیپو تیروئیدی مادرزادی، نخ جراحی نانو، طراحی و ساخت جعبه های سبز نانو از مهمترین طرح های اجرایی در این واحد دانشگاهی است.









باقری، ساخت مجموعه فرهنگی و هنری دانشگاه را در چهار طبقه از فعالیت های مهم این واحد در سال 93 عنوان کرد و گفت: این مجموعه منحصر به فرد در چهار طبقه با کاربری فرهنگی آماده بهره برداری شده و به محض کامل شدن نمای آن به زودی به بهره برداری می رسد

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشجویان و اساتید در حمایت از صاحبان شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر فعالیت های تکمیل کننده در استقرار مراکز رشد اعلام کرد و افزود: تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت از اقدامات مهم دانشگاه در سال ۹۳ بوده که به سرعت در حال تکمیل است و قرار گرفتن در این مسیر، توسعه جامعه را به همراه دارد و با گسترش دامنه فعالیت خود می‌تواند زمینه رشد کشور را فراهم کند.


وی ارتباط صنعت با دانشگاه را از دیگر فعالیت‌های مهم و تاثیرگذار دانشگاه در سال فرهنگ و اقتصاد دانست و به آنا گفت: انعقاد تفاهمنامه با مراکز صنعتی و حمایت از صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد هرمزگان، آلومینیوم المهدی، پالایش نفت و گاز در راستای آموزش منابع انسانی و در اختیار قرار دادن نیروهای متخصص به صنایع از جمله گامهایی است که این واحد برای شتاب چرخه تولید اقتصاد کشور برداشته است.


باقری، ساخت مجموعه فرهنگی و هنری دانشگاه در چهار طبقه را از فعالیت های مهم این واحد در سال 93 عنوان کرد و ادامه داد: این مجموعه منحصر به فرد در چهار طبقه با کاربری فرهنگی آماده بهره برداری شده و به محض کامل شدن نمای آن به زودی به بهره برداری می رسد. رونمایی از قایق های هیبریدی و خورشیدی نیز از اتفاقات خوب سال گذشته است.



وی انتشار 47 عنوان کتاب، 65 عنوان مقاله isi ، پنج نشریه جدید دانشجویی و یک خبرنامه را از فعالیت های انتشاراتی این دانشگاه برشمرد و افزود: امید است با برنامه ریزی های انجام شده این مهم با رشد چشمگیر تری همراه باشد.


باقری رویکرد فرهنگی و اقتصادی این دانشگاه را از دیگر نقاط قوت این واحد برشمرد و به آنا گفت: در این زمینه نیز این واحد فعالیت چشمگیری داشته و با برنامه‌های پژوهش محور و نگاه عمیق خود به مباحث فرهنگی و اقتصادی گام های بزرگی در خصوص صرفه جویی و استمرار حرکت های فرهنگی برداشته شده به طوری که کسب چند مقام برتر در حوزه نمازو قرآن کریم در سطح استان و کشور به خوبی نمایانگر رشد این اهداف بوده است.








باقری برنامه های آینده دانشگاه را بر محور تجاری سازی تولیدات علمی برشمرد و گفت: امروز فاصله گرفتن از دریافت شهریه دانشجویی یکی از دغدغه های مهم واحدهای دانشگاهی است که ما طبق پیش بینی انجام شده توانستیم 12 درصد درآمد غیرشهریه ای سال 93 را از سایر منابع کسب کنیم

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس ، پیگیری خرید چند زمین جهت ساخت مجموعه خوابگاهی و ساخت مجتمع مسکونی ویژه اساتید و کارکنان را از دیگر فعالیت های این واحد در سال 93 برشمرد و ادامه داد: تمام مراحل دریافت زمین به خوبی پیش رفته و به محض واگذاری این زمین در آینده ی نزدیک ، ساخت این پروژه ها بدون وقفه آغاز می شود .


باقری برنامه های آینده دانشگاه را بر محور تجاری سازی تولیدات علمی برشمرد و گفت: امروز فاصله گرفتن از دریافت شهریه دانشجویی یکی از دغدغه های مهم واحدهای دانشگاهی است که ما طبق پیش بینی انجام شده توانستیم 12 درصد درآمد غیرشهریه ای سال 93 را از سایر منابع کسب کنیم و این رقم را تحقق ببخشیم و نیاز است تا با حرکت بر محور تجاری سازی بتوانیم این روند را به 20 درصد در سال 94 افزایش دهیم.



وی تکیه بر مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان را از دیگر برنامه های آتی این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: همه هدف ما در سال 94 حرکت در مسیر توسعه پایدار و رسیدن به نقطه آرامش علمی و فرهنگی است.همچنان که طرح آب شیرین کن نیز در سال جاری اجرایی می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته