دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تمایل بلاروس به واردات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران

تمایل بلاروس به واردات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران
در دیدار سفیر بلاروس در ایران با وزیر بهداشت کشورمان, افزایش تبادلات آموزشی، دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
کد خبر : 934892

به گزارش خبرگزاری آنا، در این دیدار که امروز (یکشنبه) 15 مهرماه در ستاد وزارت بهداشت انجام شد، محمدرضا ظفرقندی با اظهار امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌ها در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کشور بلاروس، خطاب به دیمیتری  کالتسوف سفیر این کشور در ایران گفت: از این که به حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی ایران توجه دارید و در نمایشگاه های تخصصی ما مثل نمایشگاه دارویی فارما شرکت کردید، سپاسگزارم.

وزیر بهداشت با اشاره به سفر سال گذشته باقری فرد، معاون آموزشی این وزارتخانه برای ارزیابی سطح کیفی دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس گفت: این سفر با هدف توسعه همکاری های آموزش پزشکی بین دو کشور صورت گرفت که نتایج مثمرثمری داشت.

وزیر بهداشت با بیان این که دانشجویان علوم پزشکی ایرانی که در کشورهای خارجی تحصیل می‌کنند برای کار در ایران باید آزمون بدهند، اظهار کرد: خوشبختانه در بازدید سال گذشته باقری فرد از بلاروس نتایج مثبتی حاصل شد و امید است که با ارزیابی‌های دوره‌ای که از طرف ایران از دانشگاه‌های علوم پزشکی بلاروس انجام خواهد شد، شاهد ارتقای مداوم کیفیت و استانداردهای آموزش پزشکی باشیم.

وی با اعلام این که در زمینه دارو با توجه به توانمندی‌های ایران، می توانیم همکاری ها را بین دو کشور ایران و بلاروس گسترش دهیم، گفت: موانع همکاری ها از جمله طولانی شدن ارزیابی داروها و مبادلات ارزی باید با کمک وزارت خارجه دو کشور مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب