دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه ملی مهارت دانشگاهی برای تأمین نیازهای جامعه و صنعت است

دانشگاه ملی مهارت دانشگاهی برای تأمین نیازهای جامعه و صنعت است
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت عتف دانشگاه ملی مهارت را دانشگاهی برای تأمین نیازهای جامعه و صنعت معرفی و اظهار کرد: دانشگاه ملی مهارت دانشگاهی فرابخشی با سابقه دیرینه و یک فرصت استثنایی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی است که باید نام خود را در کشور تحقق بخشد.
کد خبر : 934880

به گزارش خبرگزاری آنا، آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ملی مهارت با حضور سیداحمدرضا خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، صبح امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ در سازمان مرکزی و به صورت برخط در تمامی شعب دانشگاه ملی مهارت در استان‌های کشور و مراکز تابعه برگزار شد.

 خضری در این مراسم ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و لبنان، پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص قبول عهده‌داری مسئولیت زمانی را ابلاغ کرد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم در بخشی از سخنان خود دانشگاه ملی مهارت را دانشگاهی فرابخشی با سابقه دیرینه و یک فرصت استثنایی برای اشتغال و کارآفرینی برشمرد و افزود: این دانشگاه می‌بایست نام خود را هم در زمینه ملی و هم در زمینه مهارتی، به معنای واقعی تحقق بخشد تا به جایگاه خاص و شایسته خویش دست پیدا کند.

وی دانشگاه ملی مهارت را دانشگاهی برای تأمین نیاز‌های جامعه و صنعت معرفی و خاطرنشان کرد: این دانشگاه باید توجه به کارآفرینی و اشتغال را در دستور کار خود مهم بداند و در راستای آماده‌سازی نیروی ماهر و کارآمد برای جامعه تلاش کند.

 خضری در بخش دیگری از سخنان خود لازمه تحقق اهداف دانشگاه را آمایش نیاز‌های روز جامعه دانست و اظهار کرد: نیاز‌های ذی‌نفعان و مخاطبان شناسایی شده و توسعه کشور در بخش کارآفرینی برای دانشگاه ملی مهارت به عنوان یک تکلیف تعریف شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم همچنین توجه به وضعیت اعضای هیئت علمی، کارکنان و منابع انسانی را برای دستیابی به آموزش‌های کیفی ضروری دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت، این دانشگاه می‌تواند با درآمدزایی و همچنین جذب کمک‌های خیرین و نیکوکاران و هدایت هدفمند این عزیزان در راستای گسترش همه‌جانبه دانشگاه گام بردارد.

دکتر خضری در پایان سخنان خود از خدمات دکتر عرفان خسرویان، رئیس سابق دانشگاه ملی مهارت در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی و برای ایشان آرزوی سلامتی کرد. همچنین برای دکتر زمانی آرزوی موفقیت و سربلندی نمود.

ارائه گزارش عملکرد رئیس سابق دانشگاه ملی مهارت

عرفان خسرویان ضمن برشمردن تاریخچه و فلسفه تأسیس دانشگاه ملی مهارت به برخی از دستاورد‌ها و فعالیت‌های دانشگاه در زمان تصدی خود اشاره کرد و به طرح مواردی نظیر افزودن معاونت صلاحیت حرفه‌ای به چارت دانشگاه، کسب مجوز پارک علم و فناوری، راه‌اندازی کنسرسیوم‌های اشتغال، راه‌اندازی کارگروه‌های چهارگانه ساختار، درآمدزایی، آمایش و اشتغال، رفع مشکلات حقوقی املاک دانشگاه همراه دریافت ۳۰ سند ملکی و افزایش بودجه دانشگاه پرداخت.

ارائه برنامه‌های پیش روی دانشگاه ملی مهارت توسط سرپرست دانشگاه ملی مهارت

غلامرضا زمانی، سرپرست دانشگاه ملی مهارت ضمن خیرمقدم به دکتر خضری و دیگر مهمانان و تقدیر از حسن اعتماد دکتر سیمایی، یاد و خاطره شهدا، به ویژه سیدحسن نصرالله را گرامی داشت و دانشگاه ملی مهارت را یکی از تأثیرگذارترین مراکز دولتی در عرصه اشتغال و کارآفرینی خواند و گفت: بی‌تردید بیشترین آموزش‌های رسمی دولتی در عرصه مهارت‌افزایی و اشتغال‌آفرینی متعلق به دانشگاه ملی مهارت است و به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مهارتی کشور باید اهداف و برنامه‌ها با شرایط و زیست‌بوم کشور همگام باشند.

سرپرست دانشگاه ملی مهارت به پاره‌ای از برنامه‌های دانشگاه نظیر رسیدگی به مطالبات اداری و مالی همکاران اعم از هیئت علمی و غیر هیئت علمی، تجهیز و به‌روزرسانی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، کیفی کردن آموزش‌های مهارتی، جذب دانشجوی خارجی با محوریت هم‌زبانی و همجواری با کشور ایران، استفاده حداکثری از توان و ظرفیت نیروی انسانی و تشکیل بنیاد حامیان و خیرین اشاره کرد.

در پایان مراسم، حکم انتصاب غلامرضا زمانی به عنوان سرپرست دانشگاه ملی مهارت توسط دکتر خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی به ایشان تقدیم و متن تشکر و قدردانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عرفان خسرویان در زمان تصدی مسئولیت به ایشان تسلیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب