دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1403 - 16:51

طرح تحول دروس معارف اسلامی در بازآفرینی ۴ محور اجرایی شد

طرح تحول دروس معارف اسلامی در بازآفرینی ۴ محور اجرایی شد
معاون پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: طرح تحول دروس معارف اسلامی در بازآفرینی 4 محور صحت و اتقان محتوا، کاربردی بودن نیازمحوری و کاربردی، تغییر محتوای انتزاعی و ادبیات دانشجویی اجرایی شد.
کد خبر : 934873

به گزارش خبرنگار آنا، باقر گرگین معاون پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر در نشست خبری مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان بوشهر با اشاره به مراحل گزینشی و جذب استادان معارف در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: امکان خوبی برای جلسات گزینشی استادان هم استانی فراهم شده که ۹۰ درصد در استان و یک جلسه در تهران یا قم انجام می‌شود.

وی با دعوت از استادان برای رشته معارف، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای همکاری به دانشگاه‌های سراسر استان یا نهاد‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مراجعه کنند. دروس بر اساس نیاز‌های روز در چهار محور صحت محتوا، کاربردی بودن مباحث، توجه به گرایش‌های دانشجویان و ادبیات دانشجویی است.

معاون پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: طرح تحول دروس معارف اسلامی درباز آفرینی ۴ محور صحت و اتقان محتوا، کاربردی بودن نیازمحوری و کاربردی، تغییر محتوای انتزاعی و ادبیات دانشجویی در رشته‌های مختلف معارف اجرایی شد.

گرگین با اشاره به اینکه برخی واژه‌های کتاب برای دانشجویان قابل‌فهم نبود و یا بعضا انتزاعی بود، اضافه کرد: این موارد مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گرفت. کارگاه‌هایی با حضور استادان رشته‌های مختلف معارف برگزار و با ارائه دو رویکرد جدید از طرف استادان برگزیده جشنواره در استان مشخص و به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب