دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1403 - 16:56

جمالی: باید در دانشگاه شورای علمی رسانه ایجاد کنیم

جمالی: باید در دانشگاه شورای علمی رسانه ایجاد کنیم
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: دفاتر نهاد‌های نمایندگی در دانشگاه‌ها باید در حوزه معرفتی امام جماعت بوده و باید شورای علمی رسانه در دانشگاه ایجاد کنیم.
کد خبر : 934863

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام رضا جمالی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر در نشست خبری مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار کرد: برای مدیریت جامعه اسلامی و علمی در این استان، همفکری، هم‌افزایی وهم‌اندیشی لازم است.

وی افزود: با توجه به تنوع، تعدد دیدگاهی و اختلاف‌نظر‌ها در استان بوشهر لازم است با همفکری، هم‌اندیشی و هم‌افزایی حول محور ولایت مداری برای پیشرفت استان و حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش کرد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: حضور مقام معظم رهبری در وسط میدان و در نماز جمعه نصر نشان داد که ایشان در راستای تقوا ستیز گام برمی‌دارد درحالی که سردمداران رژیم صهیونیستی در پناهگاه بسر می‌برند. انتقام سخت به خوبی صورت گرفت و هیمنه آمریکا و جهان استکبار فروریخت.

جمالی مدیریت جامعه علمی دانشگاه‌های استان، تعمیق آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی، تبیین ارزش‌های اسلامی، رشد فضایل اخلاقی، افزایش توانمندی‌های استادان، دانشجویان و کارمندان را ازجمله وظایف این نهاد عنوان کرد و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مباحث نظری، تدوین مقالات و کتاب را علاوه برامام جماعت بودن مدیران نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از وظایف نهاد برشمرد.

وی بیان کرد: دفاتر نهاد‌های نمایندگی در دانشگاه‌ها باید در حوزه معرفتی امام جماعت بوده و هم باید تائید کننده مجموعه دانشگاه‌ها باشند. باید شورای علمی رسانه در دانشگاه ایجاد کنیم، باید ریل‌گذاری رسانه در همه ترم‌های دانشگاه داشته باشیم و سطح سواد رسانه را در دانشگاه‌ها ایجاد کرد تا شاهد تنش‌هایی مانند اعتراضات نباشیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه ۱۵ زوج متأهلی در استان داریم، اضافه کرد: در حوزه ازدواج دانشجویی وام ۱۵۰ میلیونی خرید کالای ایرانی، جشن‌های ازدواج، سفر مشهد مقدس برای دانشجویان متأهل، ایجاد کارگاه برای مجردین و پیگیری چند وام دیگر بخشی از خدمات بوده؛ همچنین اهدای کمک‌هزینه تکمیل جهیزیه به ۱۲۰ زوج که مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ است.

جمالی با تأکید بر برخورد با خطا‌های همه مجموعه‌های دانشگاهی، مطرح کرد: در حوزه استادان کمیته انتظامی اساتید، بخش کارمندان کمیته تخلفات و در بخش دانشجویان کمیته انضباطی است. مبنا هدایتی و نظارتی باشد، ابتدا کار تبیین می‌شود و اشتباه به فرد تفهیم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب