دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حقوقدان ورزشی در گفت‌وگو با آنا؛

محرومیت تعلیقی بیرانوند منشأ آیین نامه‌ای ندارد/ مسئولیت تضامنی تراکتور پیش‌بینی شده است

محرومیت تعلیقی بیرانوند منشأ آیین نامه‌ای ندارد  مسئولیت تضامنی تراکتور پیش‌بینی شده است
وکیل ورزشی گفت: محرومیت تعلیقی بیرانوند منشأ آیین نامه‌ای در مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت ندارد.
کد خبر : 934828

مهدی غزالی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص انتقادات وارده به رأی کمیته وضعیت برای علیرضا بیرانوند اظهار کرد: در حکم صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت، با دو مؤلفه در حکم صادر شده روبه‌رو هستیم. نخست، بحث غرامت و دوم بحث مجازات ورزشی؛

وی ادامه داد: در بحث مجازات ورزشی ۴ ماه محرومیت در نظر گرفته شده که برای یک سال به حالت تعلیق درآمده است. این بحث تعلیقی بودن مجازات ورزشی واقعا جای سوال است. من تا به حال ندیدم که برای مجازات ورزشی، موضوع تعلیق مقرر شود. چنین تعلیقی برای مجازات‌های صادره از کمیته انضباطی و کمیته اخلاق است. شاید بحث برانگیز‌ترین بخش رأی صادر شده موضوع تعلیق محرومیت باشد.

این حقوقدان ورزشی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می‌توان از پرونده مهرداد محمدی در کمیته انضباطی یاد کرد که بخشی از محرومیت وی به صورت تعلیقی درآمد. کمیته وضعیت به اختلافات قراردادی و مالی طرفین رسیدگی می‌کند. در بخش پیامد‌های فسخ غیرموجه، تحت شرایطی، مجازات ورزشی نیز تعیین می‌گردد. من در خصوص محرومیت تعلیقی منشأ آیین نامه‌ای در مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت مشاهده نکرده‌ام.

وی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس معتقد است از باشگاه تراکتور برای پرداخت جریمه مالی بیرانوند تضمین خواسته شده و چطور این باشگاه از پنجره نقل و انتقالاتی محروم نشده است، گفت: فکر کنم منظور، مسئولیت تضامنی باشگاه جدید و بازیکن در پرداخت غرامت باشد. در رای آمده بازیکن و باشگاه تراکتور در پرداخت غرامت، مسئولیت تضامنی دارند. (این مورد در مقررات تعیین وضعیت پیش‌بینی شده است.)

غزالی در مورد اینکه تأخیر در اعلام رأی وجود داشته و بعد از صدور رأی بعد از ۴ ماه، سید عباس موسوی رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون گفته در صورت وارد بودن اعتراض پرسپولیس، رأی تغییر می‌کند، تصریح کرد:  آرای صادره از سوی کمیته‌های تعیین وضعیت، انضباطی و اخلاق قابلیت تجدیدنظر را در کمیته استیناف دارند و این اعتراض مطابق مقررات است. یک سری از احکام خاص هستند که قطعی بوده و قابلیت تجدیدنظر ندارند ولی بیشتر آرای صادره قابلیت اعتراض دارند.

وی درباره اینکه امکان آن وجود داشت محرومیت بیرانوند قطعی شود و فقط برای بازی‌های ملی تعلیق برداشته شود، گفت: به درست یا غلط بودن تعلیق کاری ندارم. مقررات تعیین وضعیت در ماده ۱۸، استثنایی را تحت شرایطی خاص قایل شده که بازیکن محروم در صورت نیاز تیم ملی و حضور تیم ملی در مراحل پایانی مسابقات بین‌المللی، امکان بازی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب