دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسب هفته فراجا صورت گرفت؛

الحاق ۱۱۰۰ خودرو برقی و ۱۰۰ ریزپرنده جدید به پلیس + فیلم

الحاق ۱۱۰۰ خودرو برقی و ۱۰۰ ریزپرنده جدید به پلیس + فیلم
امروز به مناسبت هفته فراجا تجهیزات زمینی و پهپادی به پلیس‌های تخصصی فراجا افزوده شد.
کد خبر : 934789

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین بهره‌برداری از فاز اول پروژه خودروهای برقی برای فرماندهی انتظامی کل کشور، با مشارکت معاونت آماد و پشتیبانی فراجا، گروه خودروسازی بهمن و گروه مپنا پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۵ مهر در فرماندهی پلیس راه تهران بزرگ برگزار شد.

سردار رضا فریبا معاون آماد و پشتیبانی فراجا در جمع خبرنگاران درخصوص این رویداد ویژه گفت: خدا را شاکرم که در سومین روز از هفته نیروی انتظامی شاهد الحاقات قابل ملاحظه‌ای در راستای تقویت پلیس باشیم. در مرحله اول الحاق خودروهای برقی به پلیس است که امروز با حضور سردار رضایی جانشین فراجا افتتاح می‌شود و در بزرگراه‌های تهران - کرج و کرج - قزوین شاهد تردد این خودروهای برقی هستیم. فراجا اولین سازمانی است که در بحث استفاده از انرژی‌های پاک و خودروهای برقی پیشقدم شده است. 

چهار ایستگاه برقی در مسیر تهران تا کرج 

وی افزود: چهار ایستگاه برقی در مسیر تهران تا کرج در مراکز متعلق به فراجا است تعبیه شده که آن‌ها نیز از امروز قابل استفاده است.ذما به دنبال این بودیم که علاوه بر مدیریت انرژی و کاهش مصرف سوخت قدم برداریم بتوانیم در استفاده از خودروهای برقی فرهنگ‌سازی کنیم. تا به سمتی برویم که باعث کاهش آلودگی هوا شویم. 

سردار فریبا اضافه کرد: امروز حدودا ۴۰۰ دستگاه به خودروهای فراجا اضافه می‌شود که بخشی از آن خودروهای برقی است و استفاده از خودروهای برقی فعلا به صورت آزمایشی است. 

الحاق ۱۱۰۰ خودرو و ۱۰۰ ریزپرنده جدید به پلیس + فیلم

وی درخصوص تقویت پلیس در زمینه خودرو و موتورسیکلت گفت: ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت از انواع موتورهای سنگین به حوزه راهور درون شهری و همچنین خودروهایی به پلیس پیشگیری ، پلیس آگاهی و پلیس اقتصادی امروز الحاق می‌شود. تقویت این پلیس‌ها در راستای مسائل مهمی در فراجا مثل پیشگیری از سرقت بسیار حائز اهمیت است. در کل ۱۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به پلیس الحاق می‌شود تا شاهد تقویت مناسبی در حوزه پلیس باشیم. البته در این خصوص هنوز به شرایط مطلوب نرسیدیم و لازم است که دولت در راستای انجام بهتر مأموریت‌ها به پلیس کمک کند. 

معاون آماد و پشتیبانی فراجا درخصوص دیگر تجهیزات جدید پلیس هم گفت: امروز همچنین ۱۰۰۰ فروند پهپاد و ریزپرنده برای تقویت پلیس در اختیار نیروها قرار می‌گیرد. از این ریزپرنده‌ها در پایش مرز و پایش جاده‌ها استفاده می‌شود. 

سردار فریبا در پاسخ به خبرنگار آنا در رابطه با استفاده آن دسته از مردم عادی که خودروهای برقی دارند از ایستگاه‌های جدید شارژ خودروی فراجا گفت: این چهار ایستگاه شارژی که که در مسیر بزرگراه کرج قرار دارد برای همه مردم قابل استفاده بوده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. 

امروز یکی از نمادهای خودکفایی در راستای ارمان انقلاب اسلامی را شاهد هستیم

در ادامه این مراسم سردار رضائی جانشین فرماندهی فراجا در سخنانی گفت:  امروز یکی از نمادهای خودکفایی در راستای ارمان انقلاب اسلامی را شاهد هستیم. این طرح می تواند در سراسر کشور گسترش پیدا کند و چنانچه این طرح عملیاتی شود پلیس سفارش قریب به ۵هزار خودرو را برای بخش‌های مختلف در دستور کار قرار می دهد. اگر صنعت و پژوهش به حوزه خودروهای کمک دار ورود کنند هم پلیس از این توانمندی استفاده می کند. 

وی افزود: امیدواریم این طرح که با نام نصرالله عملیاتی شد ادامه دار باشد و همه بتوانند با استفاده از خودروهای برقی کمک کنند به کاهش الودگی اب و هوا و کاهش مصرف سوخت های فسیلی. پلیس می خواهد این اعتماد به صنعت و پژوهش را بین مردم گسترش دهد و به همین دلیل در این خصوص پیشگام است. 

سردار رضایی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم در این فرصت که این پروژه ایجاد شده بتوانیم در همین امسال طرح را گسترش دهیم و در سال اینده این طرح را عملیاتی کنیم برای سایر سازمان‌ ها و شهروندان. شعار نه شرقی نه غربی با چنین اتفاقاتی عملی شده و جا دارد تبریک جانانه ای به همه همکارانم در سراسر کشور داشته باشم.

گفتنی است، آئین الحاق تجهیزات زمینی پهپادی به پلیس‌های تخصصی فراجا با حضور سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب