دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اورژانس کشور خبر داد؛

تشخیص اورژانسی سکته قلبی با هوش مصنوعی

تشخیص اورژانسی سکته قلبی با هوش مصنوعی
رئیس اورژانس کشور: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از هوش مصنوعی یک نرم‌افزاری را فراهم کرده است که کارشناسان می‌توانند در صحنه سکته قلبی را تشخیص دهند.
کد خبر : 934786

به گزارش خبرگزاری آنا؛ رئیس اورژانس کشور در یک گفت‌وگو تلویزیونی بابیان اینکه خدمات ویژه‌ای به بیماران قلبی در سازمان اورژانس ارائه می‌شود تحت عنوان کد ۲۴۷ از سال‌های قبل داشته انجام می‌شد، تأکید کرد ما در شهرها و استان‌های مرکزی را تعیین کردیم تا بیمارانی که متخصصین اورژانس سکته قلبی را برای آن‌ها تشخیص دادند به‌جای بخش اورژانس مستقیماً وارد بخش کتلب بیمارستان شود و در کمتر از سه ساعت همه اقدامات درمانی برای مریض انجام شود

وی افزود:سازمان اورژانس کشور با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان برنامه‌ای رو طراحی کرد تا بتوانیم این تشخیص رو درصحنه انجام بدیم.

میعاد فر ادامه داد: ما برای اینکه بخواهیم در مراکز ارتباطات تلفنی خود متخصصین قلب مستقر کنیم خیلی هزینه‌بر بود به همین خاطر یک برنامه نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شد و موفق شدیم از چند روز قبل با مجوز وزارت ارتباطات از آن بهره‌گیری کنیم.

وی تشریح کرد: با کمک این نرم‌افزار هوش مصنوعی و دستگاهی که فراهم‌شده تکنسین‌های اورژانس در محلی که با بیمار هستند می‌توانند این سکته قلبی را تشخیص دهند و به‌محض تشخیص این عارضه بیمار به اولین مرکز درمانی انتقال پیدا می‌کند ک باعث شده این تشخیص‌ها سریع‌تر انجام شود.

رئیس اورژانس کشور تأکید کرد: البته ما به‌طورکلی متخصص قلب را از دیسپچ های اختصاصی اورژانس حذف نکردیم اما اینکه بخواهیم در هر شهری این متخصصین را در مراکز ارتباطی داشته باشیم دیگر لازم نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب