دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گردهمایی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری مطرح شد؛

افشاری: باید فناوری را در دل دانشگاه رشد دهیم

افشاری: باید فناوری را در دل دانشگاه رشد دهیم
حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در این رویداد گفت بحثی که مهم است بحث شبکه سازی است که در کشور و دانشگاه‌های کشور باید بسیار به آن توجه کنیم.
کد خبر : 934752

به گزارش خبرگزاری آنا، حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در دهمین گردهمایی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استاد تهران بیان کرد: بحث شبکه بحثی است که همانند رویکرد حزب الله همچنان باقی و زنده است و از بین نمی‌رود. از این مبحث می‌توان به شبکه فناوری و نوآوری در کشور اشاره کرد.

افشاری بیان کرد: با این حالت که امروز داریم این شبکه به خوبی شکل نمیگیرد چرا که واحدها با هم همکاری نمی‌کنند و این عدم همکاری در کل واحد‌ها در جهان است. مثلا کاربرد مراکز رشد در جهان نیز بدین صورت است ما اگر میگوییم حزب الله باقی است به این دلیل است که حزب الله یک سبک زندگی است باید دانشگاه را به سمت درست هدایت کنیم.

وی گفت: امروزه دکتر طهرانچی واژه های خوبی برای دانشگاه ها مثل دانشکدگان ابداع کردند که می‌توانند عملکرد و کاربرد خوبی داشته باشند. سیلیکون ولی همان سرای نوآوری است که دکتر طهرانچی گفته است.

افشاری در ادامه افزود: میبایست سرا عضوی از دانشگاه شود. باید بدانیم چگونه باید با صنعت ارتباط بگیریم. باید نهادهای چابک‌تری در خودمان ایجاد کنیم. اگر چابکی اتفاق نیفتد اتفاقی رخ نمی‌دهد. باید امید را در جامعه دانشگاهی رواج دهیم.

وی بیان کرد: اکنون دانشجو به صنعت معرفی میکنیم اما در نهایت ناامید بیرون می اید. باید فرهنگ کار را رواج دهیم. بعضی وقتها باید فرهنگ ها را تغییر داد. فرهنگ دانشگاه را باید به سمت نوآوری و فناوری برد. فناوری را باید به کمک یک سری زیر ساخت ارتقا دهیم. باید فناوری را در دل دانشگاه رشد دهیم و به کمک شبکه‌هایمان درآمد زایی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب