دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 14:02
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

تشکیل دبیرخانه ستاد نظارت بر روند ثبت نام در مدارس

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از تشکیل دبیرخانه ستاد ثبت نام برای نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و پیشگیری و برخورد با تخلفات احتمالی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
کد خبر : 93474

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید رحیم میرشاه ولد اظهار کرد: هر ساله بر اساس بخشنامه ثبت نام، ستاد و دبیرخانه ثبت نام در وزارتخانه، ادارات کل استان‌ها، مناطق و نواحی کشور تشکیل می‌شود.


وی افزود: اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به عنوان دبیرخانه ستاد ثبت نام برای نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و پیش گیری و برخورد با تخلفات احتمالی برنامه‌های خود را سامان دهی و اجرا می‌کند که تشکیل دبیرخانه ستاد و بازرسی‌های موردی حسب شکایت واصله دو وظیفه اصلی این اداره کل درخصوص ثبت نام است.


میرشاه ولد تصریح کرد: ارائه جزوات آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی‌های مدیران و معلمان مدارس، تدوین فهرست برخی مقررات تکلیفی ایجابی و سلبی مدیران مدارس و هم چنین پیشبینی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از اقدامات آموزش و پرورش در جهت کاهش تخلفات برخی مدیران در ثبت نام است.


مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بخشنامه ستاد ثبت نام، خاطرنشان کرد: دریافت هرگونه وجه به استثنای وجوه مربوط به سنجش سلامت، بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی در مدارس دولتی عادی ممنوع است. دریافت کمک‌های مردمی تنها در صورتی که اولا داوطلبانه و بدون اجبار بوده و ثانیا در غیر از زمان فصل ثبت نام باشد، امکان پذیر است.


وی افزود: چنانچه اولیای دانش آموزان به موردی از دریافت وجه غیرقانونی در مدارس عادی دولتی برخورد کردند، می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پاسخ گویی به شکایات به نشانیshekayat.medu.ir اعلام تا نسبت به رسیدگی به موضوع و برخورد قانونی با متخلف اقدام قانونی به عمل آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته